Entourage: Meerdere adressen onder 1 Account, hoe ?

kan iemand mij vertellen hoe dit moet? Ben geen held in zoeken heb ik al weer gemerkt, op het forum.

Thanx

edit bijvoorbeeld verzenden met welke account…

Als je in Entourage meerdere account hebt krijg bij het maken van een nieuw mailtje een popup venstertje waarin alle accounts staan waarmee je kan versturen. Hij staat standaard op de 'default' account die je hebt opgegeven in je accounts overzicht.

als ik meerdere accounts instel met dezelfde inlognaam, krijg ik dus uiteindelijk 4 keer hetzelfde mailtje. dit is dus niet de bedoeling.

het is zeg maar zo.

mailadres1@planet.nl
mailadres2@planet.nl
mailadres3@planet.nl
mailadres4@planet.nl

en bij allemaal log je in met bijv.

Username: henkdevries
Password: wachtwoord

Ik wil dus kunnen versturen met verschillende adressen zonder dat ik 1 mail in meervoud krijg.

Je kan maar met 1 account tegelijk verzenden, niet met 4 tegelijk. De ontvanger van jouw mailtje ziet dus alleen het email adres dat bij die specifieke account hoort.

Voorwaarde is natuurlijk wel dat alle accounts een werkend email adres of alias hebben.

Als je meerdere email aliasssen hebt gemaakt moet je anders zorgen dat alleen je hoofdaccount in het schema ‘verzenden en ontvangen’ zit. Dan kan hij ook niks dubbel ophalen (dat kan trwns alleen als je een ‘kopie’ op de server bewaard = een instelling bij accounts)

Dat snap ik, :? . Maar hoe kan ik die instellen? Als ik ze als verschillende accounts instel dan krijg ik dus de mail die je binnenkrijgt voor 1 adres, 4 keer binnen!!!!

Da’s bagger…en ik wil natuurlijk maar met 1 adres tegelijk versturen. Maar wil wel kunnen kiezen met welke account. Misschien heb ik het zo duidelijker uitgelegd.

Thanx tot zo ver !!! :wink:

Als je ervoor zorgt dat alleen 1 account de mail mag ophalen heb je geen probleem. Waarschijnlijk gebruik je 4 email aliassen. Die aliassen sturen je mail door naar 1 account. Als 1 van jouw account die mailbox leeghaadl kan de rest dat niet meer doen.

Laat maar, het is al gelukt. Je moet gewoon accounts aanmaken zonder de ontvangen mail info in te vullen.

Toch bedankt !!!