[Entourage] Meerdere keren dezelfde e-mail

Ben sinds kort overgestapt van WIndows naar OS X en dat bevalt op zich erg goed alleen heb ik een klein probleempje met Microsoft Entourage.

Steeds als ik verbinding maak om nieuwe berichten op te halen haalt hij alle nieuwe ongelezen e-mail twee keer binnen. Als ik bijv. reply en weer eens op verzenden/ontvangen druk haalt hij hem nog eens een keer binnen. En dit blijft zo maar door gaan… Zo komen sommige e-mails er wel 4 tot 5 keer in te staan terwijl ze in mijn webmail gewoon netjes 1x erin staan.

Ik maak gebruik van IMAP. Iemand bekend met dit probleem en een oplossing er voor? Zie screenshot voor wat ik bedoel.

[img:2b6cf02310]http://ndrew.nl/entourage.png[/img:2b6cf02310]

heb ik precies hetzelfde gehad. gebruik je meerdere email-aliassen misschien? ik had een paar ....@planet.nl aliassen gemaakt, en voor allemaal een account gemaakt. maar ze komen natuurlijk allemaal van dezelfde hoofdaccount af met dezelfde login en password. dus daarom ging hij ze (in mijn geval altijd 3x ivm 3 aliassen) meerdere keren binnenhalen in entourage, terwijl er idd maar 1 op de planet server binnen was gekomen. oplossing: maar 1 hoofdaccount maken die al je mail binnenhaalt. met behulp van rules kun je dan regelen dat de mails van veschillende aliassen in aparte mapjes komen. (dat werkt niet altijd feilloos, soms komt een mailtje naar een alias toch in bijvoorbeed de hoofdmap terecht). maar op deze manier heb ik de hoeveelheid dubbele emails drastisch kunnen beperken, het is eigenlijk gewoon weg nu haha! succes

Het zijn gewoon 3 losse e-mail adressen (IMAP). Met 3 verschillende domeinnamen.

Kan wel met rules gaan werken maar vind dit niet ideaal, ben naar Entourage gegaan omdat ik bij Mail ook met rules moest werken.

Is er dus tot op heden nog geen fatsoenlijke oplossing om dit gewoon ‘normaal’ te krijgen? Net zoals bijv. Outlook in Windows? :slight_smile:

hmz nee sorry, dan heb ik niet echt een idee. succes!