Entourage: Sent Items 'Mail error' [opgelost]

:? Beste Macfans,

Ik kan niet meer reproduceren wat er precies is foutgegaan, maar ik heb ineens een probleem met de ‘Sent items’ folder in Entourage.

De inhoud ervan (de verstuurde mailtjes dus) is ineens onzichtbaar, als het ware “afgedekt” met een gesloten vlak van dezelfde lichtgrijze kleur als de rest v.d. omgeving. Zodra ik de ‘Sent items’ folder selecteer (blauw omlijnd) slaat Entourage in de stress, de tekst ‘The action could not be completed’ en vervolgens kapt Entourage ermee (…“onverwacht gestopt…”).

Misschien is het van belang te weten dat ik recent over de kabel ben gaan internetten.
Enig idee waar ik de fout moet zoeken?
Alvast bedankt voor 'n reactie.

Pombal.

...oh ja, nog vergeten te vermelden dat ik de enige gebruiker ben met dat probleem.

De huisgenoten hebben wél een normaal functionerende ‘Sent items’ folder!

Pombal.

Het probleem ken ik niet, maar op deze site kun je veel Entourage info vinden:

Tips for Entourage:Mac

Rebuild database zou kunnen helpen: Start Entourage op met de alt-toets ingedrukt. Doe eerst een gewone rebuilt. Wil je het zekere voor het onzekere, maak dan een kopietje van je mail-mapje (zoiets: Users:deskman:Documents:Microsoft User Data:Office X Identities:Main Identity). De database wordt al naar een kopie weggeschreven, maar toch.

Ook kan het in één mailtje zitten met een corrupte preview of een plaatje dat niet wil. Zet dan je preview-pane (appeltje- )uit voordat je je sent-mail bekijkt en gooi eventueel de laatste paar mailtjes weg (de boosdoener moet gewist)

Overigens ben ik laatst met harde hand tegen een bekende bug aangelopen waar ik nog nooit van gehoord had: de 2GB-bug. Is je database groter dan 2GB dan stopt Entourage ermee en is je mail redelijk zeker reddeloos verloren.

[quote:ca5c6c7a3d="Deskman"]Overigens ben ik laatst met harde hand tegen een bekende bug aangelopen waar ik nog nooit van gehoord had: de 2GB-bug. Is je database groter dan 2GB dan stopt Entourage ermee en is je mail redelijk zeker reddeloos verloren.[/quote:ca5c6c7a3d] Woops! Das minder.

Op de site die ik hierboven vermelde snel even gezocht op “2GB”

[quote:ca5c6c7a3d]Entourage has an absolute limit of 2GB on the size of your local mail file (your “Identity” in Entourage terms). If you exceed this, you will not be able to open or repair your database: you will lose your entire mail file. The limit was raised to 4GB in Entourage X when Service Release 1 was applied.[/quote:ca5c6c7a3d]
Hier is het hele artikel.

Ja, dat was wel schrikken. Ik had de service release nog niet over Entourage heengezet op mijn nieuwe G5. Gelukkig draaide mijn G4 ook regelamtig mee dus de schade was te overzien. Maar ik heb wel even alle mail gebackupt (handig, een DVD-writer!) en vanaf 2000 tot 2003 alle attachments gewist. Ik kan weer even voort.

Super bedankt voor de tip, Deskman! Met het opstarten van Entourage terwijl de 'ALT' toets moet worden vastgehouden, daar had ik nog nooit van gehoord (tja, beginneling). Vanochtend meteen geprobeerd, en zie, probleem verdwenen!

Graag gedaan... Als je nu je eerste bericht even 'bewerkt' dan kun je in de onderwerpregel [opgelost] er bij zetten. Dat is wel handig voor latere lezers...

:sealed: Entourage 'Sent items' error [opgelost]