Entourage start niet meer op

Hallo allemaal, Ik heb er groot vertrouwen in dat jullie mij misschien kunnen helpen :) Sinds vanmorgen wil Entourage niet meer opstarten, ik krijg tijdens het opstartproves de volgende melding: [b:5d3c04866d]'Entourage cannot acces your data. To attempt to fix the problem, rebuild your database'[/b:5d3c04866d] Nadat ik op OK heb geklikt verschijnt de volgende melding: [b:5d3c04866d]'To rebuild the database, quit all other Microsoft Office programs and try again'[/b:5d3c04866d]

Uiteraard bovenstaande geprobeerd, computer herstart enz maar blijf de melding krijgen :x
Ik werk onder OS 10.3.9, op een G4 en heb verder nooit eerder problemen gehad met Entourage.

Ik durf ook niet zo goed alles opnieuw te installeren, want ben bang dat ik dan mijn gehele inhoud van mijn mailbox kwijt ben (en in de map Microsoft User data staat héél weinig…)

Alvast heel erg bedankt voor jullie hulp!

'Don't shoot me' maar herstel je permissies eens, baadt het niet dan schaadt het niet.

Entourage opstarten met [option] ingedrukt heb je gedaan? (en daarna database rebuild)?

Ja ik heb entourage opgestart met de alt-toets ingedrukt en eerst typical rebuilt en nu ben ik bezig met 'uitgebreide' rebuilt van database. Na de eerste typical rebuilt bleef ik het probleem houden dus ben benieuwd wat er zometeen gebeurt :?

Succes; verder heb ik ook geen ideeën. Misschien iemand anders?

groet

Pfew, gelukkig... ik heb net de "advanced rebuilt' gedaan en mijn programaa draait weer als een zonnetje! In ieder geval hasrtikke bedankt voor jullie hulp en nu maar hopen datt het een tijd goed blijft gaan :D

Hallo,

ik heb dat probleem hier ook. Minstens 1x per jaar.
Er komen hier veel grote grafische bestanden binnen en er gaan er grote buiten via mail.
Die mails gooi je welliswaar weg in de prullenmand, maar Entourage houdt dat allemaal bij in een Database-file. Als je terug een werkend programma heb, raad ik je aan de prullenmand (van Entourtage) te ledigen, met daarbij ALLE mails die je niet meer nodig hebt. Daarna doe je nog eens die re-build van de database en je bent weer een tijdje “veilig”.

ter info: zoek die database eens op en kijk maar eens hoe groot dat die is. “Office X Identities -> Main Identity” -> Database

groetjes