Entourage vs. Mail, iCal en Address Book

Wat gebruik jij, Entourage of Mail, iCal en Address Book? En waarom?

Ik gebruik Entourage. De samengang is duidelijk en je kan zaken linken met elkaar. Het adresboek ziet er properder uit dan dat van Apple's Address Book.

Ik gebruik de 3 losse programma's en daar knelt het inderdaad. Binnekort zal ik toch weer overgaan op entourage, vond ik toch prettiger werken.

Mail!

Doet het prima. Geweldige spam filter. En het is niet van Microsoft :slight_smile:

zou Apple niet met elke update gaan zorgen dat die 3 programma's beter en beter gaan samenwerken? Apple kennende zal dat dan even goed of misschien wel beter te gebruiken vallen dan Entourage.

Mail - iCal - Address Book en iSync synchroniseert mn 3 systeempjes zo lekker.

Ik gebruik Entourage en iCall. Mail werkt niet zo lekker, moet te vaak ineens mijn password weer in vullen. (Kan liggen aan draadloos internet met Chello, ga ik binnenkort ontdekken als ik overstao op xs4all). Ook moet ik zeggen dat Entourage sinds Panther af en toe bevriest. Ik blijf zo nu en dan Mail proberen, gebruik inderdaad liever Apple software.

Gebruik nu mail en de rest maar ik ben niet echt tevreden over mail. Te vaak problemen, te vaak password opnieuw invullen en te vaak dat mail geen verbinding kan krijgen met de server. Ga binnenkort Entourage uitproberen en kijken hoe dat werkt.

Hebben eigenlijk meer mensen problemen met mail?

Ik gebruik ook mail, werkt voor mij prima. En het heeft een fijn spam filter. Einde van de maand chello de deur uit, en xs4all er in. (scheelt ook weer spam). Mail dus...

ThomasL, gebruik je soms Hotmail-plug in, want ik heb soms ook melding dat de server eruit ligt en dat alleen bij "msn.com" ik denk dat ik die hotmail-plugin er uit knikker, want het wekt irritaties.

Verder, ik gebruik deze drie, eerst Entourage (die is sneller met mails laden, dat wel!), maar die synct niet met de iPod…

Ik gebruik de drie van Apple. Ik heb mijn machines microsof vrij... ...en dat wil ik ook zo houden.

mail is inderdaad zeker niet perfect

[quote:e385ae2c9a="KnarfKijk"]Ik gebruik de drie van Apple. Ik heb mijn machines microsof vrij... ...en dat wil ik ook zo houden.

mail is inderdaad zeker niet perfect[/quote:e385ae2c9a]

Microsoft vrij is nu ook weer een beetje overdreven; Office X is toch echt wel handig!

Ik gebruik ook Mail en heb nog niet één keer problemen gehad met wachtwoordinvulling. Ook de verbinding met hotmail en Exchange-Server van Microsoft loopt zonder enig probleem. Ik heb Entourage daarom nog niet eens geprobeerd. Misschien licht het dan toch aan de verbinding/provider combinaties? Ik gebruik T-Online ADSL/Airport Extreme en Hetnet. 8)

Sinds Panther niets dan Mail, iCal & Adresboek. Werkt perfect. En het ziet er toch maar weer eens veel mooier uit.

Jep, same here; Mail, iCal en Addressbook. Waarom zou je anders willen :-) Apple rulez!

Met Mail had ik soms problemen dat bijlagen soms niet (of in 2 onduidelijke files) aankwamen bij sommige PC gebruikers. Dit probleem speelt niet bij Entourage (zover ik weet). Maar ja...Microsoft he.... Dus nu gebruik ik Mozilla Thunderbird voor m'n mail. Voor de rest gebruik ik "netjes" iCal, iTunes, iAlles....

Maar eerlijk gezegt heb ik nog geen mail-proggie gevonden waar ik helemaal tevreden over ben.

Mail bevalt me eigenlijk wel erg goed. Adressbook vind ik een 'moetje' : nogal onbruikbaar (met name als je bijvoorbeeld een mailing wil doen). iCal gebruik ik niet echt omdat ik een tijdje terug al mijn electronische gadgets als Palms, Psions, etc achter de Rododendrons heb geflikkerd en terug ben bij de oude vertrouwde papieren agenda.

Vroeger entourage, nu sinds panther en overstap naar andere provider (telenet) mail. Heeft sindsdien ook geen enkele keer meer naar een paswoord gevraagd. Durf ik skynet raadplegen via mail heb ik een aantal keer per dag problemen met paswoorden. Ook de hotmail plug-in doet zijn werk prima, gewoon zien dat je de nieuwste update hebt.

Mail/iCall/Address Book. Werkt perfect! In OS9 gebruikte ik voor mijn planning altijd het lullige "pando" calendar, freeware maar je kreeg wel elke keer van die reminder pop-ups over "het geloof"! Ik weet niet hoe het is als je een groot bedrijf hebt, dan zal het wel tekort schieten, maar voor de gemiddelde gebruiker zijn dit toch uitstekende programma's lijkt me..

Ik had ook vaak dat ik passwds moest invullen. Ik heb de check interval van 1 minuut naar 5 minuten gezet en toen was dat probleem voorbij.