Entourage vs. Mail, iCal en Address Book

[quote:8ffe4efc90="nightf3v3r"] In OS9 gebruikte ik voor mijn planning altijd het lullige "pando" calendar, freeware maar je kreeg wel elke keer van die reminder pop-ups over "het geloof"![/quote:8ffe4efc90] Hey die was ik alweer vergeten, haha. Ja die gebruikte ik ook. Gelukkig zijn we nu met iCal een stuk beter af!

Met geen van de drie Apple applicaties ooit problemen gehad, dus waarom de hulp inroepen van Microsoft ...

Ik wil graag Mail, iCal en Adresboek gebruiken, maar ben op het werk afhankelijk van een MS Proxy Server. Daardoor kan ik niet via Mail mijn e-mail ophalen, omdat die het WinSock protocol niet aan kan.

Entourage heeft daarnaast op dit moment toch nog een streepje voor als het gaat om de integratie.

[quote:709d9a8141="macpro"]Entourage heeft daarnaast op dit moment toch nog een streepje voor als het gaat om de integratie.[/quote:709d9a8141]

Entourage heeft ook veel meer mogelijkheden. Ik denk al maar aan de views en dergelijke.

Jaguar Mail heb ik een tijdje gebruikt en ik kwam er werkelijk groen van. Het is mij nooit gelukt om submappen aan te maken en alle mail mooi in te delen in mapjes.

Ik mis hier Palmdesktop

Ik gebruik al jaren Eurora. Prima en betrouwbaar. Bij overzetten op nieuwe mac gewoon alles lekker behouden, zonder dat e-mailberichten niet meer te vinden zijn.

Alleen jammer dat Eudora geen html-indeling kent.

Heb Office 2001 gebruikt en was best tevreden mat entourage, na de overstap op osX, mail en icall, heb nog geen problemen gehad

Heb zojuist Office Mac 2004 neergezet, en ben wel een beetje impressed. Ik had Office X al voor de 'gewone apps' maar gebruikte nog steeds Mail, iCal en Adresboek. Over Mail was ik altijd wel tevreden, iCal gebruik ik niet/nauwelijks, en Adresboek vind ik verschrikkelijk. De nieuwe Entourage (en zeker met Project Center !!!!!) doet alles perfect, alles lekker samenhangend met je adressen en kalender (voorzover je die gebruikt dus) en met projecten kun je alles fantastisch indelen. Ik ben bang dat de 3 Apple apps op mijn Mac toch uit het dock verdwijnen.....

Ik heb thuis entourage draaien (voordeel is dat ik makkelijk mijn vele e-mail adressen kan bijhouden) en op de zaak heb ik Mail (sneller als Entourage)... Als Mail met een GOEDE oplossing komt om hotmail ook te integreren , dan wil ik een overstap wel overwegen.... maar vooralsnog voldoet Entourage uitstekend :)

Deze is een [b:eca51b4307][url=http://sourceforge.net/projects/httpmail-plugin]goede oplossing[/url][/b:eca51b4307]. Of niet? :finderoud:

Ik heb in het verleden als eens zo'n plugin geprobeert, maar dat resulteerde alleen maar in rare crashes van Mail... Mischien dat deze plugin (of versie), want ik weet niet meer hoe ie heette), wèl werkt. Thnxx alvast.... Ik laat wel weten of het werkt

Ik heb hem getest, in zowel Jaguar als Panther... en ik moet zeggen... deze versie werkt uitstekend :-)