entourage (waar vind ik dat?)

ik heb office 2004 geinstalleerd maar kan alleen word, excel en powerpoint vinden. Dus niet Entourage. Heb ik iets verkeerd gedaabn bij de installatie of moet ik dit nog apart downloaden? of zit het gewoon ergens goed verstopt? wat zijn trouwens de ervaringen met Entourage? is het beter dan mail en iCall?

Entourage hoor je gewoon in je "applications" map te vinden. :? Misschien heb je een speciale installatie gedaan en dan heb je entourage niet geselecteerd?

dat zou kunnen. weet jij of het mogelijk is om het achteraf nog toe te voegen?

Volgens mij gewoon de installer starten en bij 'speciale opties' alleen 'Enthourage' aanvinken bij de te installeren onderdelen.

Is het de moeite waard?

Nou vind het persoonlijk niets geef mij maar gewoon mail. Maar je kunt het altijd proberen wie weet bevalt het jou prima.

Of het iets is voor jou daar kom je maar op één manier achter he...

klopt maar op een forum wissel je toch gebruikerservaringen uit :wink:

Ik werk ermee, een prima programma, zeker als je ook veel met andere office pakketten werkt is diit zeer aan te bevelen boven mail vqan apple.

Je kunt het vergelijken met Outlook. Het is een alles in 1 programma wat bij Apple Mail, Ical, Plaknotities en adresboek is is voor Microsoft Entourage.

Ik vond/vind et een fijn programma maar misschien komt dit ook wel omdat ik altijd Outlook gewend ben geweest en je kon je hotmail adres erbij invoegen, ja dat lukt bij mail ook met een patch, heb et sinds ik mijn ibook heb altijd gebruikt tot voorkort ben ik overgegaan naar de apple appjes. Het is net wat Macbjorn zei je komt er maar op 1 manier achter en zelf uitproberen.

Als tegenstander van microsoft-producten zou ik je aanraden het niet te doen. Mail.app is een geweldig programma en is van Apple. Standaard wordt dat mee-geïnstalleerd bij elke systeeminstallatie van OS X.

De reden die ik heb gehoord dat mensen toch Entourage gebruiken is vanwege de kalender-functie. Die schijnt goed te zijn. Voor de rest erger ik me er altijd aan dat dingen als het backuppen en overzetten van e-mails en accounts bij microsoft-producten erg lastig gaat. Ze volgen in Redmond hun eigen regels als het gaat om het plaatsen van bestanden die nodig zijn voor het programma om te draaien. Zo stonden er in de duistere dagen van OS 9 mappen met account-informatie op de meest onlogische (lees: on-Apple) plekken. Ik heb verscheidene mensen geholpen met de overstap naar OS X en dan was het overzetten van de mail (vaak werd in die tijd Outlook Express gebruikt) altijd het allermoeilijkst.

Mijn advies dus: gebruik lekker Mail van Apple en geniet van de schoonheid, eenvoud en intuïtiviteit die we van Apple kennen…

Nou zo goed vond ik die calenderfunctie niet, geef mij maar iCal.

oke, bedankt voor de reacties. dan blijf ik lekker bij mijn :apple: progjes!

Entourage zou ik enkel aanraden "pro (zakelijke)" toepassing ... het is mail + calender (afspraken) + project manager in 1 pakket en ondersteuning voor Exchange Server 2003 wat in de meeste bedrijven toch als mailserver draait

voor thuis kan je gewoon de apple pogjes gebruiken …

ik vind het fijn dat ik met microsoft me hotmail kan checken!

Ja ik ook :) Hoor dat hotmail niet meer ondersteund zou worden, maar bij mij werkt het nog steeds prima in entourage. Bovendien hebben we hier verschillende e-mail aliassen voor de verschillende gezinsleden (met hetzelfde mail account en password) en dat werkt in Entourage vele malen beter als in Mail.

Heb Entourage gebruikt, maar ik ben weer terug bij Apple Mail.

Werkt ook prima, en het is nog behoorlijk sneller ook.

Entourage is niet slecht maar Mail is volgens mij overzichtelijker en sneller in gebruik.

Ik heb echt een bloedhekel aan dat hele Office-programma. Gelukkig kun je Worddocumenten prima in teksteditor openen. Als Word opstart word ik alchagrijnig. Toch is Entourage is het enige programa van BillieBoy dat ik bewust bóven Apple's eigen mail programma stel. Je kunt mailtjes namelijk als documentje oppakken en op je bureaublad zetten of in de betreffende ordermap. Errug makkelijk, als je in een ordermap niet allen je opmaak, fonts. illustraties en dergelijke hebt staan, maar ook alle inkomende en uitgaande mail. Bijkomend voordeel is dat ik eens per jaar heel m'n mailmap kan legen (scheelt al gauw een paar giga aan nutteloze informatie), omdat ik weet dat belangrijke correspondentie bewaard blijft.

Als iemand weet of en hoe dat met Mail kan, ben ik vanavond alweer over.

de mail in kwestie dubbelklikken, en kiezen voor opslaan als ?

of in spotlight het email adres tikken, dan kun je de mails zo uit de resultaten naar je bureaublad slepen.