Entourage

Wat kan er aan de hand zijn als Entourage niet meer gewoon wil stoppen. Niet zo maar een keer, maar helemaal niet meer. Ik moet aldoor via geforceerd stoppen Entourage verlaten. Het "mailvenster" verdwijnt wel, maar de menubalk blijft staan, en het wieltje van Mac OS blijft draaien.

Er zit nog mail in je outbox?

Is het ook het geval als je je mac hebt gerestart?

Probeer system optimizer anders even.
Succes
8)

Start Entourage op met de ALT-knop ingedrukt (houdend)

Krijg je dialoog box om je database te opdaten,
kies eerst voor de standaard optie…

als dat niet werkt nog een keer met 2e optie…

maybe???

Controleer de grootte van de huidige database. Control-klik en Toon info op ~/Documenten/Microsoft User Data/Office X Identities/Main Identity/Database. Je kan een database van maximaal 2GB opslaan.

Sleep te bewaren e-mails in een nieuwe gecreëerde map Bewaarde E-mails in je map Documenten. Je kan nadien de onnodige e-mails verwijderen en de map Deleted Items ledigen.

Ik heb de database inderdaad een keer opnieuw opgebouwd, en dat heeft in die zin geholpen dat er verder geen rare dingen meer gebeuren met de mails, geen mails die niet meer zichtbaar zijn, of zomaar verdwijnen. En ik kan het mailprogramma ook meestal weer gewoon verlaten. De database is slechts 115 MB, dat kan dan toch niet het probleem zijn als er een maximum geldt van 2GB. Hoe vaak zou je die database opnieuw opmoeten bouwen en comprimeren?

geen idee eigenlijk, ik doe het af entoe........als ie raar doet :?

Ik hou wekelijkse en maandelijkse opruim in de verschillende mailboxen. Drag & Drop de berichten die ik wil bewaren in een map ~/Documenten/Communicatie/E-mail/Bewaarde e-mail. Eens die backup gebeurd is wis ik ze in Entourage. Zo blijft Entourage lichter.

Ik ga tegenwoordig steeds meer Mail van Apple gebruiken. Entourage is bij mij in 2 maanden al 3 keer spontaan verdwenen, kreeg ik ineens weer een verse nieuwe box met alleen het 1e bericht van het M.S.team als welkom. intussen was ik dan wel al mijn post en adressen kwijt. gelukkig ook alles in Mail gezet. Na veel zoeken alles wel weer terug gevonden maar toch weer typerend voor M.S. Het enige andere programma waar mijn Mac op vastloopt is namelijk Words. Met dit verhaal ben jij natuurlijk niet geholpen maar: DIT wilde ik nou wel eens even kwijt. PFFFFFFFFFFFFFF, dat lucht lekker op

Dit soort dingen had ik met OE in 9 ook... volgens mij zit het ver in de basis van de API's van OE/Entourage.

Ik ben overgestapt op Mail.app, iCal, Addressbook (en iWork voor facturen). Het was even wennen, maar ik wil niks anders meer!
Overigens kun je de layout van Mail met wat gesleep bijna gelijk maken aan die van OE/Entourage.

Ook het backuppen van adressen - gewoon de Vcards naar een disk slepen- gaat erg goed!

Zodiack, welke Word versie gebruik je? De Office v.X Service Release 1 heeft veel problemen opgelost.

Ik geloof dat ik toch al de derde update van OfficeMacX erop heb zitten

Mij mij deed Mail app. juist raar, crashte steeds, vroeg steeds om de toegang tot de keychain, en weigerde om twee verschillende accounts met hetzelfde wachtwoord aan te maken. Ik kon ook geen dingen importeren van PalmDesktop, (wat ik dus al jaren gebruik), daar zitten al mijn (mail)adresgegevens in.

Entourage synct goed met mijn Palm (dus nu alles met 1 prog)
en heb er eigenlijk geen problemen mee…

Ook niet met rest van Office.

[quote:371b832896="lampje"]Mij mij deed Mail app. juist raar, crashte steeds, etc. etc. [/quote:371b832896]

Heb je het dan over de Jaguar versie? Want de versies daarvoor waren inderdaa erg vervelend zo nu en dan…

nee....heb nog geen jag, maar 10.1.5

jag houdt voor mijn 2 iMacs nl. in:
meer RAM (is nu 128)
grotere HD’s (nu 6 en 13 Gig)
en het zit vol…
m’n nieuwe iBook trekt het wel,
maar heb liever op alle 3 hetzelfde draaien.

moest zowieso al eigenlijk, meer RAM enzo,maar ik zorg
altijd dat ik een beetje achterloop, minder compatibilteitsproblemen
en cheaper (kan ik in 1x naar 10.3 bv.), zo draaide ik
een half jaar geleden nog fluitend OS8.6. (draaide perfect)
OS9 + OSX gebruik ik sinds ik dat kreeg bij m’n iBook.

dus nog ff niet jaggen…