.eps extensie automatisch openen in Photoshop en Illustrator

Hoe (en waar) onthoudt mijn mac welke .eps in welk programma is opgemaakt?

Zowel in Photoshop als in Illustrator (of Quark, InDesign) kan je bestanden bewaren met de extensie .eps. Als je op zo’n document dubbelklikt, opent normaal het document automatisch in de applicatie waarin ze is aangemaakt, wich is nice!

Maar nu heb ik -per ongeluk- bij het info-paneel van zo’n .eps een specifiek programma ingesteld, namelijk Illustrator. :x
Nu doet hij dus àlle .eps bestanden in Ilustrator open, ook nieuwe eps’en die je in Photoshop aanmaakt.

Hoe annuleer ik mijn instelling voor een specifieke extensie (zonder gewoon een ander programma te verkiezen bij “Open met:”)

Alle nieuwe bestanden in Photoshop als tiff bewaren is geen optie, omdat we hier op het werk een gigantisch archief hebben aan fotomateriaal in .eps …

Alvast feestelijk bedankt…

appeltje i op het document en dan "openen met" veranderen in de app dir je wenst..... Je kunt daar ook kiezen voor "wijzig alles"!

succes

@Marco

Dat is het 'em net! Ik wil mijn eps’en niet volledig wijzigen voor één programma!

Ik wil dat een Illustrator .eps opent in Illustrator
en een Photoshop .eps opent in Photoshop.

Standaard is dat zo (voor nieuwe documenten die je aanmaakt alleszins), maar ik heb zoals je opmerkt bij het “appeltje i” een applicatie aangepast en op wijzig alles geklikt. Wat ik beter niet had gedaan dus.

Bestaat er een Undo-functie?

Klink gek, maar ik ben ook erg benieuwd naar DE oplossing. Ik heb nl. hetzelfde probleem. Ben aan het proberen om er aan te wennen maar dat lukt dus totaal niet. dus ik kijk over je schouder mee als je het niet erg vindt naar de oplossing....

Heb een tip gevonden op macosxhints.com:

I don’t know why the “Change All” isn’t working for you, but you might try the 3rd-party preference pane “RCDefaultApp”:
http://www.rubicode.com/Software/RCDefaultApp/

en ook nog info over “How to rebuild the LaunchServices database”
http://www.macosxhints.com/article.php?story=20031215144430486

Zodra ik er volledig uit ben, laat ik iets weten :roll:

edit/ Maar andere tips blijven welkom natuurlijk!

Die software downloaden en dan bij extensies EPSF aanvinken als Illustrator. Dan opent ie ze allemaal weer op de goede manier.