Epson 1260 - Twain 5

Hallo,

Wie kan mij helpen??
Ik heb een nieuwe scanner gekocht; een Epson Perfection 1260 photo.
Erg mooi en werkend onder Classic.
Nu heb ik een Betaversie gekregen van Epson om onder OS X.1.5 te kunnen draaien (TWAIN 5). Dit zegt me niets, maar ik heb hem geinstalleerd. Op de site http://www.epsondevelopers.com/macscan/index.jsp

staat wat ik moest doen…heb ik keurig uitgevoerd!

Maar ik zie absoluut geen verandering. Als ik de Scansoftware start geeft hij in een 9.2.2 scherm keurig aan dat hij onder twain 5 opstart. MAAR WEL IN 9.22 en niet onder X.1.5

Zoals jullie al begrepen hebben ben ik een nitwit in systeembeheer, maar toch WAT GAAT ER FOUT???

Wat voor scansoftware gebruik je? Waarschijnlijk kan dat alleen onder classic draaien. Probeer het is met het OsX programma 'Fotolader / Image Capture'. Als Twain5 goed geinstalleerd is kan je vanuit dit programma ook scannen.

Groet,
Pieter

Twain 5 voor Epson scanners kan je alleen onder photoshop draaien (plug-in, import/export), je kan onder archief > importeer > twain uw scanner aansturen. dus alleen photoshop 7 onder OS 10.2 wil je volledig zonder classic kunnen.

groeten
Helix

Helix,

Bedankt, je oplossing is juist. Alles werkt in Photoshop. Inderdaad werkt de scansoftware van Epson (netjes verzorgd overigens) alleen onder 9

Pier, het programma fotolader gebruik ik niet (alleen iPhoto).
Tot nu toe gebruikte ik alleen Vuescan (onder X) werkt ook uitstekend, maar ik vond de smart panel van Epson zo leuk…maar ja alleen 9.2

Bedankt voor de hulp!!!