EPSON 2100 en OSX (10.2.6)

Mooie printer die Epson 2100!

Alles liep op rolletjes onder OS9.
Maar…onder 10.2.6 lukt het me niet om met “custom” papierformaten te werken.

De (vers gedownloade) Epson driver laat ze wel vastleggen maar gebruikt ze vervolgens niet bij het printen.

Iemand die de oplossing weet? (behalve terug te gaan naar OS9;-)

Groeten,

Jo Brunenberg

:frowning: :frowning: :frowning:

Jep, precies dezelfde problemen hier. Ook het printen vanaf rol wordt nog niet ondersteund, en maar van dat soort dingen. Ik heb nog geen oplossing gevonden. Er is wel een alternatieve driver te downloaden op VersionTracker (naam kan ik nu niet opkomen) maar die werkt ook niet helemaal goed. Ik schakel tot nu toe steeds weer terug naar 9 als er iets verkeerd gaat.

[quote:860f8dbe83="bunni026"]Er is wel een alternatieve driver te downloaden op VersionTracker (naam kan ik nu niet opkomen) maar die werkt ook niet helemaal goed..[/quote:860f8dbe83]

Gimp Print misschien?

ideaal programma

Blaast haast iedere printer weer nieuw leven in.

Alleen zijn de kleurinstellingen meestal niet helemaal naar wens…

Ik ben ook aan het overwegen de Epson 2100 aan te schaffen, maar de mindere support onder MacOS X doen mij nog wat twijfelen. Hardware matig heeft die printer leuke features, maar als je ze vanuit de software niet kunt benutten dan is dat wel spijtig.

Is er iemand uit de omgeving Gent-Antwerpen waar ik die printer eens kan komen bekijken in een MacOS X omgeving? Kan ik gelijk eens naar enkele resultaten van die printer kijken…

Groeten,

Ringo