epson 670 onder os x - printer werkt niet onder x

Kleine twee jaar geleden kocht ik een epson 670. Prima ding, deed het goed en een naar mijn mening erg goede prijs/ kwal. verhouding. Sinds ik os x gebruik kan ik het ding echter niet meer gebruiken. Er is helaas geen driver voor beschikbaar. Beter zelfs: als ik classic in osx gebruik wil ie ook niet. Het wordt dus wel erg veel moeite om te printen. Iemand een idee?

beste Kokothebird, bedenk wel dat classic door MacosX een simulatie is van macos 9 dat houdt in dat printen problemen kab geven omdat dan twee protocollen beschikbaar zijn. Wil je een classic app gebruiken en printen zorg dat je de driver voor 9.1 heb en print dan onder macos 9.1 of hoger. vanuit x zal je na gebruik van classic de boel moeten opschonen.Ga naar Utillities/printcenter klik dan op jouw printer verwijder uit de lijst.klik op voeg toe uit epsonprinters of zoals in mijn geval de lijst USB-printers.slecteer en voegtoe.lukt het niet dan kan je ook nog de printerprefs uit je thuis/library map en dan de printer toevoegen. Ik heb zelf een epson 760 en dacht even dat je per ongeluk de 7 & 6 verwiseld had. succes Aljo :D  ???

Misschien moet je even wachten totdat Jaguar uit is, daarvoor zullen veel nieuwe (printer) drivers in zitten.

Adriaan

Da's mooi Adriaan,

Maar vandaag met Epson gesproken en navraag gedaan,over epson 760 de driver die al zo'n beetje anderhalf jaar oud is .Deze wordt niet ge-update ook al werd dit geruime tijd wel beweerd.Dus dikke kans dat dit ook voor 670 op gaat. :frowning:
Aan de andere kant heb ik nu wel een smoes om de stylus photo 895 te kopen.Even mijn rekening plunderen. :wink:

Aljo