epson photo 890 kleurweergave

ik krijg uit mijn printer tegenwoordig totaal ongesyncte kleuren in vgl met mijn beeldscherm, vroeger was dit veel minder het geval nu slaat alles blauw uit en ik kan zo echt geen papers indienen.

mijn powerbook scherm staat ingesteld op lcd profiel
en of ik nu colorsync bij het printen af of aan zet en ook alle andere instellingen knoei, niets helpt…!

heeft iemand een tip of idee?
mijn inktpatronen zijn niet leeg, perfect uitgelijnd, dit is echt vervelend :frowning:

Heb je recent iets in je setup verandert? Overgegaan op Tiger misschien?

ja zit op tiger...

Werk je bij foto's ook met icc-profielen?

Om vanuit Photoshop te printen kies “Print with Preview”, klik “Show more options” aan, ga in uitrol menu naar “Colormanagement”.
Kies daar bij “Print Space” het juiste profiel voor jou printer + papier combinatie, klik dan op print.
In de printerdriver ga je in het 3e uitrolmenu naar “Print Settings”, kies daar het juiste papier uit de lijst en de resolutie waarop je wil printen door bij Mode “Advanced” te kiezen. Ga daarna in het uitrolmenu waar je ook “Print Settings” koos naar “Colormanagement” en kies daar “No Color Adjustment”. Dit zou goed moeten werken, maar er is bij Tiger een hoop veranderd in het Colorsync verhaal, zonder dat Apple daar veel over bekend heeft gemaakt (ook niet aan software en hardware ontwikkelaars). Dat is voor mij ook 1 van de redenen om nog niet over te stappen op Tiger.

Succes,

Groet,
Job

[quote:2363e2eb98="JobKuipers"]...In de printerdriver ga je in het 3e uitrolmenu naar "Print Settings", kies daar het juiste papier uit de lijst en de resolutie waarop je wil printen door bij Mode "Advanced" te kiezen. Ga daarna in het uitrolmenu waar je ook "Print Settings" koos naar "Colormanagement" en kies daar "No Color Adjustment"...[/quote:2363e2eb98] Let hierbij goed op: Wanneer je deze opties niet kunt vinden, maar wel grappen als CMYK correcties, dan wordt je printer nu hoogstwaarschijnlijk door GIMP drivers aangestuurd. Mijn Epson 880 stond ineens ook op GIMP ipv zijn eigen Epson drivers en de kleurafhandeling is totaal anders geregeld.

Erik

bedankt voor al jullie reacties,

en die gimp toestanden heb ik ook al gemertk, ik heb die gimp drivers eerst al van mijn system verwijdert zodat bij aansluiten van de epson alleen de originele drivers van de website installer geladen worden en heb nadien de gimp er weer opgezet, zouden de met osx bijgeleverde drivers bijgewerkte of aangepaste versies zijn? maar ik heb geen zin om op mijn powerbook 2 gig aan printerdrivers te installeren of zelfs 600 mb voor de epson categorie voor een enkel printertje…

maar de instelling via photoshop werken wel
bedankt

De printerdrivers zet ik bij installatie van OS X ook allemaal uit (inclusief GIMP) de printers die ik nodig heb haal ik van het net (weet ik ook zeker dat ik de nieuwste versie heb) en installeer ik los. GIMP gaf mij alleen maar last omdat die inderdaad vaak als eerst wordt gebruikt boven de eigen drivers van Epson. Bovendien schelen al die drivers inderdaad heel veel Mb.

Groet,
Job