Epson print CD + R300 printer... lukt niet.

Sorry maar ik kon het met zoeken niet vinden.

Ik probeer met de Epson R300 een dvdtje te printen (afbeelding)… Nu probeer ik dat met Epson Print CD. Ik heb namelijk geen illustrator tot mijn beschikking. Nu probeer ik in mijn pagina instelling CD/DVD te selecteren maar die staat er dus niet tussen. Verder als ik print doe kan ik papierhandeling op CD/DVD zetten maar geeft hij aan dat hij niets kan doen omdat de CD-la openstaat… En daar wil ik juist printen!. Wie heeft de oplossing.

Het moet niet gekker worden hier: Je excuses aanbieden omdat je een vraag hebt? :wink:

Zomaar een wilde gok hoor ,maar ik neem aan dat je met de juiste printerdrivers werkt?
Ik heb het zelf gehad na update naar Tiger dat alle inkjets ineens via Cups drivers geconfigureerd stonden. Zo kon ik mijn kleurinstellingen ineens niet meer vinden inde printerdriver.

In ieder geval zit de benodigde driver niet standaard in Tiger (ondanks al die epsons) en moet je die dus van het ceedeetje halen dat je bij je Printer hebt gekregen.

ps: Je moet onder printsettings : mediatype : CD/DVD kunnen kiezen.

(je kunt er het beste een preset van maken)

Overigens heb ik er ook vaak problemen mee. Als volgt :
Hij gaat er in en hij gaat weer uit (en niet opnieuw der in zoals wanneer er daadwerkelijk geprint gaat worden.)
Blijft een wonderlijk proces.
Ik had onder Panther minder problemen maar het wil dus wel met Tiger.

(altijd ‘delete job’ doen als er iets fout gaat)

Ondertussen heb ik wel weer een dvdeetje geprint. :smiley:

Het is gelukt... ik moest de printer ook herstarten ... waarom zou ik niet weten... misschien was hij van slag door dat ik eerdere foutmeldingen had gehad. In iedergeval bedankt... en het was idd het kiezen van DVD/CD bij paperhandeling. Bedankt

Ik had het zelfde probleem. Oplossing: knip een aantal stukjes karton in de vorm van een CD/DVD en maak een proefprintje eerst. Scheelt een hoop weggooien ;)

Hij deed het perfect. Ook zonder kartonnetje... heb er eerst 1 getest... kan ik altijd gebruiken voor een Beta versie van het project... die andere zijn van zeer goede kwaliteit ... toch wel leuk zoeen ding... hoe duur is ie eigenlijk... hij staat namelijk bij een bedrijf waar ik af en toe werk.

Ik kan natuurlijk ook ff zoeken… zou anders echt lui worden :stuck_out_tongue: .

Je bent eigenlijk beter af met een canon pixma printer de i 3000, 4000 of 5000 is zuiniger in inktverbruik dan de epson en hebben ook aparte inkttanks. Bonus je kan er ook recto verso mee printen op papier en je hebt standaar twee lades met papier in.

[quote:e391dca365="digitalguru"]Je bent eigenlijk beter af met een canon pixma printer de i 3000, 4000 of 5000 is zuiniger in inktverbruik dan de epson en hebben ook aparte inkttanks. Bonus je kan er ook recto verso mee printen op papier en je hebt standaar twee lades met papier in.[/quote:e391dca365]

Ja dat is een handige tip als je al een epson printer tot je beschikking hebt :stuck_out_tongue: maar misschien voor de kopers idd wel handig om te weten.