Epson printer aansturing - Epson onder OSX en OS9

Ik kan fantastisch printen onder OSX op mijn Epson Color 740 maar het lukt niet om dat ook onder Classic te doen. Bij de kiezer wordt vermeld dat de poort reeds bezet wordt door een andere applicatie of dat appletalk geselecteerd is (uitzetten leidt niet tot een oplossing) Zo wordt mijn imac al een stuk minder leuk!!!!

Kent iemand dit probleem en, nog leuker, hoe los je dit op…

Hoe bedoel je classic? Classic zodat je echt via os9 bent opgestart of onder osx en dan classic opgestart?

Ik bedoel onder classic terwijl machien op OSX draait :D

Deze snap ik niet, Henk. Dan print je toch gewoon is OS X? Alleen als je opstart in OS 9 moet je volgens mij de Kiezer gebruiken. Ik ben het probleem nog nooit tegengekomen, maar misschien zit ik er wel naast.

Heb je in classic in de kiezer je printer geselecteerd, en de driver onder classic geïnstalleerd? Bij mij werkt het gewoon onder Quark (is het enige wat ik nog onder classic "moet" draaien)

Beste Gijs

Zoals MacFG al aangeeft kun je met Quark XPress alleen nog in OS9 werken. Helaas is dit pakket voor mij het allerbelangrijkste pakket, zowel zakelijk als privé. Vandaar mijn vraag.
Onder de kiezer kan ik overigens wel de printer selecteren maar krijg dan de melding dat de printerpoort door een andere applicatie gebruikt wordt of dat ApplTalk geselecteerd is (deselecteren heeft geen effect). Dit bericht verschijnt overigens in het engels. Mijn OS'sen zijn Nederlands.

Beste allemaal

heb een nieuwere printerdriver voor mijn epson gevonden, geinstalleerd, en Yessss

Hij doet het no onder 9 en X

Bedankt voor jullie reacties

Henk