Epson Scan gebruikt 100% CPU

Hoi, heb vanochtend mijn Epson scanner geinstalleerd en dus ook de software Epson Scan. Het probleem bij dit programma is dat het wanneer het niets doet, zorgt dat de CPU 100% werkt en wanneer het bezig is met scannen, gewoon een normaal CPU percentage gebruikt, als ieder ander programma. Ik heb via de zoekfunctie deze opmerking een keer eerder gevonden (http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?t=52369) alleen toen was het slechts een losse opmerking zonder enig commentaar. Iemand een idee wat er aan de hand is en wat er aan te doen is?

Dank, Jan Willem

Ik ben bang, dat er weinig aan te doen is. Het is gewoon het programma dat dit veroorzaakt. Òf er mee leren leven òf het programma verwijderen.

Ik gebruik Epson Scan 2.65 en inderdaad, ook als er niks wordt gedaan lijkt de Mac heel druk bezig, tussen de 60 en 80% beslag. Heb ik verder geen last van, zoals ik nu zit te typen in Firefox maar het blijft vreemd. Goede reden om je scan te maken en daarna het programmaatje af te sluiten. Ik herinner dat ik een tijd geleden nog zo'n prog had dat CPU vrat, was volgens mij Shiira de alternatieve browser, maar weet het niet zeker. Je vraagt je ook af wat-ie in gotsnaam aan het doen, probeert-ie iets te scannen wat er niet is...??? :oops: :oops:

Zelfs als ik de printer/scanner uitzet doet het programma net of zijn neus bloedt en blijft capaciteit claimen terwijl er nu toch echt niks gescand kan worden. :o

Gebruik hier ook al enige tijd Epson scan 2.65. Het was me nooit opgevallen, maar hier hetzelfde verschijnsel. Voor het scannen maakt het verder niet uit, maar als je klaar bent met scannen is het beter om de applicatie z.s.m. af te sluiten. Over de scans zelf ben ik dik tevreden overigens.