Epson Stylus Color 1520 printer en Gimp-print

Omdat Epson geen driver meer heeft voor OSX heb ik met OS10.2 gimp-print gebruikt dat goed heeft gewerkt. Nu ik Panther heb doet zich het volgende probleem voor. Als ik iets wil printen werkt dat maar voor een print-opdracht, een volgende print-opdracht wordt niet uitgevoerd. Het enige wat tot nu toe werkt is de computer te herstarten en dan kan ik weer een print-opdracht uitvoeren. Wie kan me helpen?

Daar heb ik hier geen problemen mee.

Mijn 1520 hangt aan een JetDirect print server en is in Panther gedefinieerd als een “Afdrukken via IP” printer.
Bij Printermodel “Epson” gekozen en dan in de lijst de 1520 geselecteerd.

Heb het lijstje zoals je verteld ingevuld alleen wat moet ik invullen bij printeradres.

Denk eraan dat Apple de epson drivers apart heeft gebundeld met Panther. Als je met cd2 een 'custom' installatie doet krijg je een weelde aan epson drivers tot je beschikking. Hier staat ook de 1520 cups+gimp bij.

[quote:628675fe3c="fotograaf"]Heb het lijstje zoals je verteld ingevuld alleen wat moet ik invullen bij printeradres.[/quote:628675fe3c] Dat hangt er van af hoe jij de 1520 aan jouw Mac hebt gehangen.

Ik heb nog zo’n model met seriële en parallel aansluiting, dus geen USB.
Vandaar dat ik 'm aan een print server heb gehangen die ik hier nog had liggen.
Die printer server hangt aan mijn netwerk en heeft dus een TCP/IP adres.

hallo allen: Op een Oostenrijkse site (die helaas tegenwoordig down is) is lang en uitgebreid geklaagd over het ontbreken van OSX drivers voor de 1520. Daar werd gesteld dat de kwaliteit in kleur van de GIMP print erg slecht is. Zijn jullie echt tevreden (vergeleken met hoe hij onder OS 8.x draaide) ? Verder: zo'n printserver zullen wij dan ook wel nodig hebben om em apple te laten talken. Enig idee hoeveel zoiets kost - suggesties welk type ?

Ik gebruik de Epson niet meer en heb hem ook eerlijk gezegd nooit zoveel gebruikt. Onder OS X in ieder geval te weinig om een goed oordeel over de kleuren te kunnen geven.

V.w.b. de printserver: elk kastje dat een parallel aansluiting heeft en compatible is met HP JetDirect printservers kun je daar volgens mij voor gebruiken.

Uhmm... heb hetzelfde probleem, maar dan met Epson Stylus Color 3000. Hier zit echter een ethernet kaart in (maar via IP-printen kan ik niet, krijg ook geen IP adres). Dus via AppleTalk proberen. Dat werkte, in eerste instantie.

Via de standaard (OSX 10.3) drivers geprobeerd, via de (laatste) GIMP drivers; kan in eerste instantie de printer wél toevoegen, en 1 keer printen gaat goed. Daarna… noppes. Overigens nu zeer willekeurig, in de regel print 'ie niet, herstarten maakt dan niets uit.

Ook een HP DeskJet 1220C (USB) vertoont dezelfde kuren. Ook via standaard OSX drivers, de laatste HP drivers en de laatste GIMP drivers geprobeerd.