Er gaan gegevens verloren tussen iPod en iTunes

hallo, ik heb een iPod Photo 30gb en iTunes 4.8, ik heb het automatisch bijwerken aan staan en ik gebruik coverart en het sterren-systeem. Alleen, vandaag kwam ik er (bij toeval) achter dat ik bij een aantal albums gewoon géén coverart meer op m'n iPod heb, en dat er een hoop waarderingen zijn verdwenen! :( Als ik het automatisch bijwerken (wat verder erg lekker werkt) uit zet, zie ik dat hier wel coverart wordt weergegeven en op m'n pbook staan die ook nog. Een hoop sterren zijn helaas wel definitief verdwenen...

weet iemand hier iets op? Ik heb alleen usb2.0 en een collectie van 17gb, dus ik heb niet zo’n zin (en vooral geen tijd) om alles er -weer- opnieuw op te zetten. Zijn er meer opties?

alvast bedankt,
J.

een lekke USB aansluiting? :o

ghehe, nee, alles is nog netjes en droog op m'n bureau :)

wat ik me net trouwens bedacht… ik stel de sterren vanaf me pb in én via m’n ipod als ik onderweg ben. Synct iTunes dit eigelijk wel twee kanten op?! :?

Ja iTunes hoort de ratings, play counts en de last played datum twee kanten op te synchroniseren. Wat er bij jou aan de hand is weet ik verder niet.

en dan beslist hij zelf welke kant op?? als je op je pbook een rating aanpast en op je ipod, wat is dan de goede rating? dat kan een computer niet verzinnen dus lijkt het me dat het een kant op is.

als je op 1 van de 2 iets aanpast dan zou het kunnen dat hij dmv een datum het 2 kanten op aanpast

ok, alsnog m'n ipod leeg gegooid (althans, de muziek er handmatig via itunes vanaf gehaald...) en opnieuw er weer op laten zetten. Dit werkt voor het albumart-probleem! Niet een erg relaxe oplossing, dus ik hoop dat het nu wel gewoon zo blijft.

Of het ster-probleem nu ook opgelost is, moet nog uit de praktijk blijken :? vaag gedoe is dat!

(krijg nou wat, me 300e bericht hiero! :D)

miel: Volgens mij is er geen probleem, want hij kan gewoon de meest recente aanpassing overnemen. Als je dus zowel op de iBook als op de iPod een andere rating instelt, en vervolgens gaat synchroniseren, dan zorgt hij er volgens mij gewoon voor dat de meest recent ingestelde rating wordt overgezet naar de andere kant (aan de hand van het veld Date Last Modified dus). Ik zal het als ik thuis ben eens uitproberen.

ok, een week of wat verder en het probleem van de sterren is er nog steeds :o coverart werkt prima nu (ook als ik die later toevoeg en dan automatisch bijwerk) maar de beoordelingen blijf ik invoeren (ook via synergy-hotkeys) en die blijven weg vallen. Ik zet nu een nummer aan waarvan ik zweer dat ik hem al 4 sterren had gegeven en die staat nu weer leeg. zijn er meer dingen die ik zou kunnen resetten behalve m'n ipod? Of weet iemand iets anders?