Erg stil rond resultaten en eerste indrukken nieuwe G5's

Ik vind het eerlijk gezegd erg stil rond de eventuele eerste indrukken en resultaten van "gelukkigen" die al een G5 in hun bezit hebben, behalve wat zeer teleurstellende berichten uit het artikel over Cinebench en XBench op de voorpagina, waar mijn maag een kleine kronkel van krijgt, 1.8 Ghz G5 die NET iets beter presenteerd dan een 1Ghz MP enz en terwijl dat eigenlijk een heel stuk beter zou moeten zijn....ik hoop zelf binnenkort eens wat real world tests te gaan doen bij mijn computerdealer als ze de nieuwe machines binnenhebben, enwel een P4 3Ghz naast een G4 en G5 en dan eens wat dingen gaan uitproberen... Ik had toch al minstens wat berichten op het internet verwacht van mensen die al een G5 hebben, of zouden ze zo erg teleurgesteld zijn in de prestaties dat ze maar liever hun mond houden? Wat denken jullie??? Je ziet nauwelijks iets van foto's, een hoop slap geneuzel bij Appleinsider over 2 G5's die afgeleverd werden maar foto's?? ho maar, resultaten? ho maar, je zou toch verwachten dat iemand zo'n ding eens ff meteen aan de tand zou gaan voelen, opstarttijd, hoe is het lawaai dat ie produceerd, is hij veel sneller, hoe werken de programma's enz enz enz Misschien dat binnen een paar dagen alles losbarst, wie weet, ik zal in ieder geval proberen zoveel mogelijk erover te gaan lezen....

Tsk, als ik zon ding had ging ik dr ook eerst flink mee aan de slag voordat ik plaatjes ging maken hoor! Have patience young Jedi!

Ik kan eerlijk gezegd mijn nieuwsgierigheid ook niet bedwingen... wordt het een goedkope windtunnel 1.25 Ghz MP op de kop tikken, of toch maar de investering naar januari verschuiven voor de G5...

HMPF… ik weet het niet! :x

De belangrijkste reden dat je nog niet veel hoort van G5 bezitters is dat er gewoon nog maar heel weinig zijn uitgeleverd.

Op Spymac is er volgens mij ook nog maar één gesignaleerd. Waar inmiddels wel wat meer cijfers boven komen drijven is bij Xbench. Daar staan inmiddels de resultaten van 13 verschillende G5’s in. (Hiermee doe ik overigens geen uitspraak over de betrouwbaarheid van Xbench als benchmark :roll: )

Ook is inmiddels getest met Photoshop 7 (met G5 plugin). Resultaten staan bij Chaosmint.