Ik gebruik sinds enige tijd Toast 6 op mijn mac. Maar de laatste tijd gaat het mis met het branden (volgens mij sinds de installatie van Panther). De error die ik nu krijg kon ik niet vinden op de forums, dus dacht ik, ik maak maar een nieuw onderwerp aan. Ik krijg de volgende foutmelding:
[color=blue:8dbe1b350c]The drive reported an error:
Sense Key = ILLEGAL REQUEST
Sense Code = 0x2C
COMMAND SEQUENCE ERROR[/color:8dbe1b350c]
Ik heb de bijbehorende screenshot maar even ge-upload in de Foto Galerij (bij Overige; Mac). Kan ik hier trouwens ook een link maken zodat ik direct het plaatje te zien krijg?
Yep... Staat aangevinkt. Ik snap er ook helemaal niets van. Versie 5 (en in het begin ook Versie 6) deed het zonder problemen... Ik gebruik ook altijd nog hetzelfde merk DVD-R's, dus dat kan het ook niet zijn.
Dan moet ik het maar eens zonder "buffer underrun protection" proberen... Update naar 6.03 had ik ook al gedownload (hielp alleen niets). Ik ga het nu zonder deze "niet zo lekker werkende" optie proberen. Het aantal onderzetters begint namelijk al te stijgen... :|
UPDATE:
[color=darkred:bdf13b0f18]Ook met “buffer underrun protection” uit gaat het fout… Ik weet het echt niet meer…[/color:bdf13b0f18]
Dit duidt of op verkeerde data of op een buffer under run. Ik denk eerder het 2de...je hebt toch niet toevallig een externe dvdbakker he. Misschien moet je het eens op 2speed proberen of zelfs op 1 ik denk dat het dan weg is. Ik brand hier dagelijks dvd's (princo) op 4x en heb er nooit last van, Ik heb ook toast 6.0.3. Als ik de protectie aan vergeet te zetten krijg ik ook bij zowat elke dvd deze foutmelding!
Nope... Gewoon intern. Maar of ik de optie (buffer underrun) nou aan of uit heb maakt geen verschil (helaas). Ik gebruik ook Princo's, heb hier ook voorheen nog nooit problemen mee gehad. Ik snap er ook helemaal niets van. Ik ben bang dat het misschien toch aan de hardware ligt... :cry:
dezelfde DVD media gebruiken betekend niet altijd dat je zezelfde resultaten mag verwachten; sommige "merken" hebben nogal verschillende oorsprong;
bijv: zelf EMTEC DVD-r gebruikt; soms een tijdje goede resultaten, dan weer een tijd slecht ; toen kwam ik erachter dat achteraan (in kleine letters) de oorsprong stond - EEC of Taiwan - en in mijn geval bleek EMTEC oorsprong Taiwan altijd goed te werken
Bovendien blijken "spindles" ook minder betrouwbaar te zijn dan DVD in doosjes
Uit internationale forums: Princo behoort niet tot de "goede" merken
probeer een met Maxell of TDK
Ik weet dat princo inderdaad niet tot de beste merken behoort. Ik begrijp dan alleen niet waarom ze vlekkeloos op onze iMac werken, en niet op mijn G5... Ik ga ook maar eens op zoek naar de kleine letertjes, misschien is dat het wel. Ik hoop het...
[color=red:d987ce3104]UPDATE:
Waarschijnlijk heb ik inderdaad een doosje “foute” DVD’s aangeschaft. Ze werken nu namelijk ook niet meer op onze iMac…[/color:d987ce3104]