Error in photoshop CS

Gister was ik bezig met photoshop CS. Na het opslaan van een file en afsluiten van photoshop, probeerde ik een nieuwe file te openen en opeens zegt photoshop "could not create a new document because of a program error". Zomaar ineens is hij ermee gestopt.. ik heb hem vandaag opnieuw geinstalleerd en krijg gewoon dezelfde foutmelding.

Illustrator werkt wel gewoon… dus ligt echt aan photoshop zelf.
iemand enig idee hoe ik dit oplos?
instellingen weggooien? welk bestand?

alvast bedankt!

Dat zou ik ook wel eens willen weten. Ik heb problemen met GoliveCS2, Die is vandaag al vier keer gecrashed. Met de oude CS had ik vrijwel nooit een crash.Ik ben er niet blij mee. Je kunt wel een crashrapport naar Adobe sturen maar dat verhelpt het probleem niet.

Verder reageren de “tooltips” heel traag. In de oude Golive, als je met je cursor over het object pelet ging, verscheen de naam van het toolje. Geen overbodige luxe bij de tientallen minuscule icoontjes in het kabouterpaletje. Maar bij CS2 duurt het bijna 15 seconden voordat de tooltip verschijnt.

Ik denk dat ik het probleem maar eens moet melden bij Adobe, al verwacht ik daar weinig van.

oh ja, je hoeft PS niet helemaal opnieuw te installeren, je kunt gewoon de voorkeuren weggooien.

je vindt ze in bibliotheek/preferences/com.adobe.Photoshop.plist

heb alle mogelijke plist files van heel adobe verwijderd.. maar nog steeds dezelfde fout!

:S hmm zit er dus dik in dat ik een reinstall moet doen van heel besturingssysteem… :S
photoshop is nogal kritiek voor me…

was al aan het zoeken voor je...

Heb je geprobeerd als een andere gebruiker in te loggen? Als de fout zich dan niet voordoet dan weet je dat het probleem bij jouw instellingen ligt.

ga ik proberen! goeie tip!

edit:
nee ook dat werkt niet :S

Hier problemen met ImageReady CS (2-nl) en het maken van rollovers, daarnaast ook een foutmelding gehad met het opslaan van een bestand in Photoshop.

Mijn collega heeft regelmatig trubbels in Illustrator, het plotseling eruit knallen.

Alles al geprobeerd, preferences weg e.d., zelfs de hele mikmak opnieuw erop gezet bij een machine na een clean install van het systeem.
Lijkt erop dat het in het CS-pakket zit.

dat zal wel erg *** zijn.. tis toch echt belangrijk dat ik photoshop kan gebruiken. Hmm..