Error in Quark, help

Ik krijg om de 3 seconden deze error op mijn scherm. [img:db4d1d0ac7]http://www.users.skynet.be/jeroen.vanvaerenbergh/forum/Error.jpg[/img:db4d1d0ac7] Als ik op "ok" druk staat het er binnen de 3 seconden weer op en het gaat maar niet weg. Raar!

weet iemand hoe dit komt en wat ik moet doen???

Tx greetz
Ja Rune

Deze mededeling krijg ik ook regelmatig. Waarschijnlijk heb je meerdere versies van een font in gebruik. Zet de dubbele uit.

Dit is trouwens een behoorlijk gevaarlijke foutcode, je tekst kan behoorlijk ‘doorlopen’

Zodra dezelfde font dubbel geïnstalleerd is moet zowel OS 9 als OS X een melding geven, waarbij je moet kiezen welke van de twee je wilt activeren.

Het is inderdaad mogelijk twee fonts met dezelfde naam te hebben (bijv. Helvetica), maar van een andere leverancier (bijv. Adobe, ITC of LinoType). Dan treedt deze melding op.

Ik denk dat je het beste eerst je fonts in kaart moet brengen op je Mac, en van welke leverancier ze komen. Dan moet het probleem op te lossen zijn.

Tx

je gebruikt waarschijnlijk een oudere versie van QXPress (van voor versier 4.11) dan wel een verouderde versie van bepaalde Xtensions (en dan met name de HYPH, afbreek xtensie of Verbt. wrdb.) Dit is een bekende bug in Quark. Zorg dat je naar de laatste versie update (4.11) en daarvan ook de laatste versie van de Xtensions gebruikt. Werk ook vooral ATM/ATM deLuxe en Typereunion bij naar de laatste versies. Ik ken deze bug uit de lespraktijk, het is een Quark probleem dat zich echt laatoplossen door de laatste versie te gebruiken (Het wordt met name veroorzaakt door de zogenaamde 'verbeterde' afbreekmethode voor het nederlands. Deze is - een echte Quark oplossing! - simpelweg gedeactiveerd in vanaf versie 4.1, zelfs al kun je deze nog kiezen bij de alineavoorkeuren). Ach ja, Quark he....