Error in Spotlight (of ik doe iets fout...)

Onlangs heb ik zo'n 10 gb aan data overgezet van m'n oude G4 naar m'n nieuwe iMac G5 via een firewire kabel, maar op een of andere vreemde manier is die data voor Spotlight niet te vinden.

Ook al heb ik bijvoorbeeld een bestandje genaamd “design.jpg” in een map staan (die ik dus net van m’n G4 overgezet heb) dan ziet Spotlight dit niet in zijn zoekresultaten als ik zoek op “design”.

Pas als ik het bestand eenmaal geopend heb en opnieuw heb opgeslagen met bijvoorbeeld Photoshop, dan pas herkent Spotlight het bestand en laat het in z’n zoekresultaten zien. :?

Iemand enig idee hoe ik dit kan verhelpen ? Ik zoek me nu een ongeluk naar oude foto’s en designs.

Thanx! :roll:

misschien is het nog niet geindexeerd. Aangezien het wel te vinden is nadat je het hebt gebruikt. maar lijkt me vreemd dat het zo lang duurt.

ik heb dat probleem ook vrij vaak. Oplossing die ik vaak gebruik is je hard disk als private aan te duiden in je system preferences. Daarna dit weer verwijderen en spotlight gaat je hele harde schijf opnieuw indexeren (wat weer een aardige tijd duurt) Zelf vind ik het eigenlijk geen oplossing, maar het werkt wel.

Typ in de terminal: [code:1:77f72eee51]sudo mdutil -E /[/code:1:77f72eee51] en de HD wordt opnieuw geïndexeerd door spotlight.

Bedank allemaal...

Heb Elmo’s tip opgevolgd en eindelijk is het zoekwerk over! :smiley:
Geweldig! Werkte super!

Had het veel eerder moeten vragen… hehe

Thanx!