Op mijn iMac krijg ik bij de hardwaretest de melding: NDC001 (schijnt iets met de camera te zijn).
Ik heb veel last van een zeer trage Mac. Het opstarten valt nog wel mee (25 sec.tot inlogscherm, 2Tb fusiondrive), maar de bewerkingen in progs, bijv FCP gaat erg traag.
Kan de traagheid veroorzaakt worden door de camera melding?
Ik heb al, naast een hardwaretest ook schijf-EHBO toegepast zonder resultaat.
Ook een etrecheck gedaan, weet niet precies waar ik op moet letten.
Heeft iemand een idee?
iMac van Hans 2019-03-31
/Library/LaunchDaemons/com.splashtop.streamer.SRServiceDaemon.plist /Applications/Splashtop Streamer.app/Contents/MacOS/SRServiceDaemon Executable not found
~/Library/LaunchAgents/com.epicgames.launcher.plist
/Applications/Epic Games Launcher.app/Contents/MacOS/EpicGamesLauncher-Mac-Shipping Executable not found
Diagnostics Information (past 7 days):
Directory /Library/Logs/DiagnosticReports is not accessible. Enable Full Drive Access to see more information.
Er een Fusion/combi-drive in je Mac ?, wellicht is deze defect of aan het defect raken. Ik ben aan mijn derde (voor garantie) bezig… Ik had deze melding ook. Vraag me af of dit geen ‘verbloemende’ melding is, die niets met de camera heeft te maken.
Alle problematiek rond error NDC001 lijken – indien de camera wél gewoon werkt – lijkten te zijn terug te voeren op een defecte SSD. Heb je een Fusion Drive, zou het probleem in het SSD gedeelte ervan kunnen zitten. Het is geen 100% zekerheid, maar slechts een vervanging (of reparatie) kan hierover uitsluitsel bieden.
Ik zou dan ook, als je nog garantie hebt, eerst een ACR er naar laten kijken.
Ook al zijn de schijven prima in orde, toch kan er bij het opstarten een foutmelding worden gegenereerd. Dat lig dan wellicht niet aan de schijf, maar aan de combinatie met de Mac of Mac OS.
Daarnaast is het helemaal niet 100% zeker dat de SSD de oorzaak is. In bepaalde gevallen kán het de oorzaak zijn. Ook een defect in het moederbord kan dit soort vage foutmeldingen opleveren. Nogmaals: dit kan alleen door een Apple Repair Center worden opgespoord.