Ervaring docking stations I-pod

Hallo Allemaal,

Ik ben op zoek naar een docking station om mijn Ipod Nano op de stereo aan te sluiten. Nu is die er van Apple zelf (AV Pack á Eur 99,00) maar bijvoorbeeld ook van Trust (Eur 49). Ook van andere merken zie ik ze wel. Zitten daar nou wezenlijke verschillen in? Die van Apple is wel dubbel zo duur.

Alvast bedankt,

Mvg,
Ralph

De iPod Dock van Apple zelf kost slechts € 49, daar kan je gewoon eender welke mini-jack-naar-tulp-kabel op aansluiten en je krijgt er nog een Apple remote bij ook. Klaar. Die keuze zou IK snel gemaakt hebben...

(begrijp uit je verhaal dat je niet over het video-signaal hoeft te beschikken…)

Bedankt Welles,

Ik zag net een AV Pack van Apple bij Dixons in de winkel voor Eur 99,00. Volgens mij kun je daar dan ook je tv op aansluiten. Dat lijkt me wel prettig omdat ik dan op de tv met de afstandsbedeining door de bestanden kan bladeren en via de stereo kan afspelen, of is dat niet mogelijk? Kan dit met de Ipod dock van Eur 49,00 waar jij het over hebt?

Ik kan het AV-Pack niet meer vinden in de Apple-store, maar het was i.i.g. niets anders dan een verzameling kabels PLUS de dock om je iPod op stereo en inderdaad TV aan te sluiten. Uit je vraag begreep ik dat 't je slechts te doen was om het geluid naar je stereo. Vandaar dat ik zei dat ik de dock gewoon los zou kopen en er zelf een goedkoop mini-jack-naar-tulp-kabeltje aan zou koppelen. Dan ben je voor de helft klaar...

Het dock van Apple zelf kost 39€ en je krijgt er GEEN apple remote bij.Bij het AV-pack zat ook nog de oplader bij en de remote,uiteindelijk kwam je zo wel goedkoper dan wanneer je alles apart in de winkel zou gaan halen.

Er zijn drie verschillende apple producten met een dock:

• Alleen een los universal dock. Kost €39,-

-Universal dock met alleen een remote (nieuw) kost €49,-

-AV connectionkit, met Dock, remote, oplader met usbkabel, AV kabel en reisstekkers. kost €99,-

Als je de iPod op een dock zet en je gebruikt de remote dan kan je nooit (in geen geval, dus ook niet als hij aangesloten is op je tv) door de menu’s bladeren. De menu knop op je remote is waardeloos voor je iPod. Je remote kan alleen afspelen en pauzeren, nummer verder en nummer terug en op de Hi-Fi harder en zachter. Maar je kunt dus niet een andere cd/playlist opzetten met je remote. (Opzich ook best logisch, want op zo’n klein scherm zie je vanaf meer dan een meter toch niet wat je opzet…)

De tv-aansluiting is alleen als je je ipod video aansluit op je tv om een film of foto’s te kijken die op je ipod staan. Je krijgt dus ook NIET het menuscherm van je ipod op je tv.

Hoe het zit met andere docks weet ik niet, maar ik wel heel zeker dat er bij nooit wat van Trust het huis inkomt…

[quote:c334ba3509="tommy666"]uiteindelijk kwam je zo wel goedkoper dan wanneer je alles apart in de winkel zou gaan halen.[/quote:c334ba3509]

Klopt! Behalve als je de overige spullen die in dat pakket zaten helemaal niet nodig hebt. Wanneer je puur een dock wilt, dat (die?) is aangesloten op je stereo (en dat was toch de vraag van TS), dan ben je het goedkoopste uit met een losse dock en een kabel van een paar euro bij de MediaMarkt.

Op de site van Apple vind ik hem niet (meer), maar een dock [b:c334ba3509]zonder[/b:c334ba3509] Apple remote is dan natuurlijk nog beter en goedkoper, zeker als je voor de bediening van de iPod feitelijk niet zoveel hebt aan de remote. Maar zoals gezegd: ik vind hem alleen met remote voor € 49…

Volgens mij zijn we het gewoon ontzettend met elkaar eens :wink:

He bedankt mensen. Het is me nu duidelijk! Ik dacht dus wel het menu op de tv te zien. Nu dat niet zo werkt heeft aansluiten van een Nano op tv dus geen enkele zin voor mij. Ik ga dus maar opzoek naar enkelt het dock zonder AB. Want die AB zat al bij mijn Macbook Pro.

Mvg,
Ralph