ervaring met Kyocera printers?

Hallo,

heeft er ervaring met Kyocera printers?
Ik ben op zoek naar een A3 Laserprinter en Kyocera is een stuk goedkoper dan bv. HP!
Kent iemand toevallig de FS-6020?
http://www.kyocera.nl/html/view/products/viewProduct.asp?idProduct=696&idFeature=1
Of heeft iemand andere suggestie?

Alvast bedankt.

Altijd voor een HP gaan, desnoods een tweedehands.

[quote:32a7debb4c="gijsraggers"]Altijd voor een HP gaan, desnoods een tweedehands.[/quote:32a7debb4c]

Is wel erg kort door de bocht. :smiley:

De kleine printers van Kyocera zijn, wat ik nog uit het verleden weet niet geweldig. Voor het recht-toe-recht-aan stampwerk zijn de grotere printers echter geweldig. Ze hebben, zoals de website al aangeeft de laagste afdrukprijs per pagina, omdat zij de enige zijn waarbij alleen de toner-unit vervangen hoeft te worden. De zgn. developer-unit hoeft nooit vervangen te worden. Kyocera is hierin uniek. Ze zijn niet altijd even "geavanceerd" als de HP printers. Ik heb wel het idee dat ze wat slordiger afdrukken als bijvoorbeeld HP printers. Misschien moet je de afdrukjes even naast elkaar leggen.

Bij ons op kantoor staat een Kyocera FS1020D te stampen voor uitgaand post, lijsten, e.d., dus het dagelijks zwart geprinte werk. De HP printers die her en der staan kunnen er qua snelheid niet tegenop, vandaar dat dit ding er in netwerk staat. Het is uiteraard te kort door de bocht om nu maar te stellen dat de Kyocera sneller is dan....... Een en ander is uiteraard afhankelijk van types die je met elkaar gaat vergelijken, maar over dit type van Kyocera zijn wij dus tevreden, maar dan wel voor het genoemde doel.

Heb voorheen een aantal kyocera's gehad (een F800 ofzoiets, 1550, 1700). Mooi compact, printen goed. Echter vind ik ze vrij prijzig in onderhoud (toen ik ze had). Nu al jaren en jaren HP laserjets, en dat bevalt eigenlijk beter. Kwaliteit zal niet veel maken onderling.. Maar bij hp krijg ik net een iets beter gevoel : support / onderhoud.

Ik heb hier een FS 1010 staan. Prima, geen klachten. Net voor € 39 (uit mijn hoofd) nieuwe toner erin gedaan.

Hiervoor jaren met een Epson 5900 gewerkt. De 1010 is beter.

Succes

Joost

Hier staat een FS-1020D in de netwerk configuratie te stampen. Perfecte afdrukken, nooit problemen. Grappig is dat de printer word geleverd met toner cassette met op papier 3500 afdrukken (half vol) dit blijkt echter een softwarematig ingestelde limiet te zijn. Cassette eruit en er weer in en ik kon nog eens 3500 afdrukken maken. Het is de goedkoopste duplex laser printer die ik kon vinden (gekocht via obcs.nl)