Ervaring met nieuwe 17 inch iMac - in combinatie met 10.2

Wie kan enige ervaring uitwisselen m.b.t. bovenstaande combinatie, en name de snelheid bij games en virtual PC.

Alvast bedankt :slight_smile:
Bert

Nouja, je gaat toch geen virtual pc met winxp draaien op je eventueele nieuwe imac? Die is gek. Overigens, denk ik dat je problemen krijgt met de resolutie want die is niet door windows ondersteund

[quote:post_uid0="Ganymedus"]Nouja, je gaat toch geen virtual pc met winxp draaien op je eventueele nieuwe imac? Die is gek. Overigens, denk ik dat je problemen krijgt met de resolutie want die is niet door windows ondersteund[/quote:post_uid0] Nee, hoofdzakelijk zal er op alle te installeren iMac's alleen Mac-software worden gebruikt, maar zal ook gebruikt worden om les te kunnen geven met specifiek ontwikkelde Windows-sofware.

De resolutie van Win98 onder Virtual PC zal verder geen probleem zijn want het breedbeeldscherm zoals ik nu ook heb op mijn recente TiG4 laat keurig links en rechts een zwarte balk zien omdat ik er synchroon een normaal 17-inch scherm aan heb hangen om op mijn kantoor mee te werken. Virtual PC heb ik er eigenlijk alleen op zitten om e.e.a. te testen m.b.t. performance, systeeminstellingen, aan te sluiten hardware zoals printers (hier heb ook nog problemen mee, zie ander forum) etc.

Dus daarom de vraag wat de performance is van Virtual PC op een nieuwe 17-inch iMac.

En vanwege de 17-inch breedbeeld op deze nieuwe iMac zou ik ook graag willen weten wat de performance is bij zware Mac-games.

Groet,
Bert

Kun je de vpc sesie niet laten floaten boven je osx, opdat je dus nog gedeeltes van je osx kunt zien?

[quote:post_uid0="Ganymedus"]Kun je de vpc sesie niet laten floaten boven je osx, opdat je dus nog gedeeltes van je osx kunt zien?[/quote:post_uid0] Doet hij in feite ook want met command-H (hide) verschijnt keurig de finder van OSX met alles wat er 'normaal' geopend staat. Ik kan je zeggen dat dit een heel aparte gewaarwording is, zomaar van het ene naar het andere operating-system.

Ik heb nu Win98SE geinstallerd onder VPC, maar kan in feite alle Windowsversies en zelfs Linux installeren en dan via een lijst in VPC zelf selecteren wat via VPC opgestart moet worden.

In VPC kan je aangeven of je full-screen wil of niet, als je daar niet voor kiest zie je het geopende systeem onder VPC in een normaal kader zoals elke ander document… zoals ik al zie een rare gewaarwording.
Wat ook heel belangrijk is dat je via VPC zelf kunt instellen hoeveel werkgeheugen je aan een systeem wil toekennen.

Groet,
Bert

PS. Nadeel is dat VPC de videokaart van de Mac (nog) niet kan gebruiken ???

had ooit eens gelezen dat vpc een update zou uitbrengen die gebruik zou maken van QE.

zo zou de snelheid aanzienlijk verhogen.

allee, dit las ik toch een paar maand geleden.
sindsdien niets meer van gehoord.

[quote:post_uid0="boesboes"]had ooit eens gelezen dat vpc een update zou uitbrengen die gebruik zou maken van QE.

zo zou de snelheid aanzienlijk verhogen.

allee, dit las ik toch een paar maand geleden.
sindsdien niets meer van gehoord.[/quote:post_uid0]
Wat bedoel je met gebruik maken van 'QE'?

Ik gebruik nu VPC 5.0 en heb ik recentelijk ge-update naar 5.0.4, maar ik heb niets gelezen over ondersteuning van videokaarten, of ik moet er helemaal overheen gelezen hebben ???

QE staat voor Quartz Extreme.

Kijk maar bij Apple voor nadere uitleg.

Het zal inderdaad prettig zijn als Connectix snel een update uitbrengt die 10.2 + QE ondersteund.

Welja inderdaad Paul.

Die ging er komen. Wanneer weet ik ook niet.
Heb er zeker (al een tijdje geleden) iets van gelezen.

BoeSBoeS

Ik heb over die update toen een stukje geschreven. 5.1 zou inderdaad pas als jaguar er was en dan gebruik maken van QE. Ik weet niet hoe het nu staat bij connectix maar verwacht die update wel binnenkort.

Verder draaien zware games op mijn G4 500 16mb ati rage pro, ook nog best redelijk dus een imac G4 800 Geforce4 32 mb zal daar zeker geen moeite mee hebben. Zeker de 17" niet omdat deze nog een betere grafische kaart heeft!

Correct me if I'm wrong,

maar als je vpc installeerd kopieert hij toch als het ware je hardware en muteerd hij deze naar een windows systeem? Dus dan zou hij toch je Geforce 2mx of Ati Radoen toch gewoon als zijnde die kaart moeten zien? Of niet soms?

Connectix is over het algemeen vrij snel met zijn updates, echter is QE een vrij ingewikkelde structuur, dus het kan best nog eventjes duren eer ze met een goed werkende update komen. Kun je eigenlijk met VPC ook alle spellen spelen, die voor de pc/playstation/xbox geschreven zijn?

Videokaarten pakt VPC niet en dat is erg kl*te. Spellen spelen gaat bijna niet want daar is hij te langzaam voor.

Verder moet je om Xbox en PS2 spellen te spelen een emulator hebben die onder win werkt en die dan daarin draaien… Dus gaat allemaal zeer traag

Hmm vaag gedoe dus. Jammer ik had meer verwacht van vpc. Eigenlijk had ik verwacht dat je winxp op normaal niveau kon draaien, maar dat zie ik dus verkeerd.

[quote:post_uid0="Igor"]Videokaarten pakt VPC niet en dat is erg kl*te. Spellen spelen gaat bijna niet want daar is hij te langzaam voor.[/quote:post_uid0] Tja, een systeem wat geen videokaarten ondersteund moet bij games dus gebruik maken van de hoofdprocessor, maar voor het nomale gebruik zoals tekstverwerking en Internet/email is de performance van VPC voldoende.

[quote:post_uid13="Ganymedus"]Eigenlijk had ik verwacht dat je winxp op normaal niveau kon draaien, maar dat zie ik dus verkeerd.[/quote:post_uid13] Ik heb nu VPC met Shithoos XP op mijn PM G4 933MHz en het is traaaaaaaaaaaaaag!! Shithoos 95 & 98 draaien wel behoorlijk snel. ME en 2000 heb ik niet, dus daar kan ik niets over zeggen.

VPC ondersteunt vanaf versie 4 GEEN videokaarten meer.
In versie 2 en 3 werden alleen Voodoo 1 en 2 ondersteund.

[quote:post_uid0="Paul Sondervan"]Ik heb nu VPC met Shithoos XP op mijn PM G4 933MHz en het is traaaaaaaaaaaaaag!! Shithoos 95 & 98 draaien wel behoorlijk snel.[/quote:post_uid0] Dat is de reden waarom ik Win98SE gebruik want XP heeft een gigantische overhead aan features in de grafische interface ??? (slechte poging om OSX te evenaren). ;) Connectix heeft op de site een PDFje staan waarin staat wat je zoal "uit" kan zetten om de performance te verhogen... maar het blijft behelpen :(

En het niet ondersteunen van grafische kaarten blijft het grootste gemis :frowning:

Groet,
bert

C&C Tiberian Sun draait prima onder vpc ;-)

EN ik blijf vpc de veiligste versie van windows vinden!

Het is vooral leuk om Mac-OS, Win 98SE en ME op 1 computer te hebben draaien