Ervaring Wacom Graphire pen

Heeft iemand ervaring met de Wacom Graphire pen en muis? Ik wil dit misschien gaan kopen, maar ben benieuwd naar jullie ervaringen. Welke versie hebben jullie? De Graphire3 Classic, Graphire3 Classic XL, Graphire3 Studio of Graphire3 Studio XL?

Wij gebruiken hier de intuos 3.. Is een duurdere versie dan de graphire serie.

Wij hebben eerst wel gewerkt met graphire maar dat was meer om eraan te wennen en te kijken hoe en wat. Qua precisie is de graphire een stuk minder maar verder werkt hij lekker.

Nu met de intuos hebben we ook de muis in de kast gelgde en die wordt eigenlijk nooit meer gebruikt maar alleen de tablets.

Kijk voor je zelf goed wat je ermee wilt, kijk of je er eerst een kan proberen en daarnaast… als je enig budget heb kijk voor de intuos oid ipv de graphire

Het prijsverschil is nogal veel. Ik weet niet of mijn baas dat goed vind. Wij gaan hem gebruiken vooral voor het opmaken van documenten in InDesign met af en toe Photoshop werk. Weet je dan of de Graphire dan toch voldoende is?

Ik heb de Graphire Studio. Het tablet is mooi en het werkt prima. Alleen het pennetje en de knopjes erop vind ik wat goedkoop en plastic aanvoelen. Dat is bij de Intuos vast wat beter. Je krijgt er wel Photoshop Elements bij. Als je dat programma nog niet hebt dan is de combinatie erg voordelig volgens mij...

Eigenlijk werk ik erg veel met het toetsenbord, en dan ligt zo’n tablet toch een beetje in de weg. En als je de boel opzij legt dan zijn het toch vrij veel handelingen om zowel het tablet als de pen weer goed erbij te pakken. Uiteindelijk grijp ik dus toch bijna altijd gewoon naar mijn muis (sinds kort de Mighty Mouse met scrollball, heerlijk).

Maar ik kan me dus wel heel goed voorstellen dat als je juist veel grafisch werk doet, zo’n tablet absoluut een uitkomst is.

De graphire is gewoonweg wat minder secuur. Dat merk je op pixel / mm niveau. Als je voor de graphire gaat zou ik je baas wel vragen de A5 versie aan te schaffen. A6 is erg klein....

Het is maar wat het budget toelaat natuurlijk…

Sasja, als je je baas nou even doorgeeft dat je met een Wacom Intuos A4 véél prettiger, secuurder en sneller werkt zal ie toch wel over de brug komen? Roep dan nog iets als 'RSI voorkomen is beter dan genezen...'. Heb thuis een Graphire maar die vind ik toch echt duidelijk minder prettig dan de Intuos die ik op het werk heb. We werken hier allemaal op de beeldbewerkingssystemen met de Intuos A4 (vooral met de pen) en willen niets anders meer! Voor meer ervaringen met de Wacom moet je even op het [url=http://forum.macosx.nl/search.php]Forum zoeken[/url], zijn al een paar draadjes over. Trefwoorden als 'Wacom' of 'Tablet' moeten je een eindje op weg helpen. En vink bij zoekresultaten 'Geef resultaten weer als •onderwerpen'.

Ik zal mijn baas het linkje van deze dicussie door sturen. Wie weet helpt het. Ik had al zo'n gevoel aan de beschrijving van de producten dat de Intuos veel geschikter is voor het werk wat wij doen.

Hij mag zelfs contact met me opnemen of langskomen. Zal wel lukken om me te traceren. Waar zitten jullie met de toko?

ik heb zelf even gekeken waar je de Intuos3 A5 het goedkoopste krijgt, en dat is als je hem besteld via [url]http://www.digitalwarehouse.nl/estore/content.php?Art_ID=1065&taal_ID=NL[/url]

ikzelf heb morgen een gesprek met mijn baas of hij een deel sponserd :smiley:

ik heb hem binnen :D en al in gebruik

het is echt een heeeeel fijn speeltje :smiley:

Als je er dagelijks mee moet werken moet je echt een Intuos hebben. Als je namelijk elke dag die pen vast hebt ga je steeds minder de muis gebruiken. De pen wordt dus vanzelf het belangrijkste gereedschap waar je mee werkt. En op goed gereedschap moet je niet bezuinigen.

Als je gereedschap hebt wat je (net) niet bevalt ga je het ook niet veel gebruiken. Dan ben je pas echt duur uit, want dan ligt het tablet binnen de kortste keren ongebruikt in de kast.

Als je met een 20" (of groter) of met meerdere schermen werkt, adviseer ik je echt minimaal een A5 model te nemen. Een Intuos A5 kost de baas zo’n 250 euro, slechts 70 euro meer dan een Graphire A5. Een investering die absoluut de moeite waard is.

Het hangt er idd vanaf wat je ermee gaat doen. De meeste mensen hier werken met een Graphire 3 Classic A6 ter vervanging van de muis en dat voldoet prima.