Ervaringen keyboard PB 17" alu?!

Heb net een kleine maand mijn PB 17" alu in mijn bezit, volkomen happy mee. Kan ook niet anders met dit prachtige apparatus... Maar. En ik hou doorgaans niet zo van maren. Maar dit keer ontkom ik er zelf niet aan. Sinds eergister heeft mijn - toets (rechtsboven v/h keyboard) losgelaten, erger nog bij nadere bestudering blijkt dat er 2 miniscule lipjes zijn afgebroken. Heb gisteravond Applecare gebeld en die gingen uitzoeken of dat de PB opgestuurd moet worden ter reparatie of dat ze een nieuw keyboard gaan opsturen zodat ik het zelf kan verwisselen (zou me beter uitkomen ivm mijn werk) De toetsen en de bevestiging aan het KB van de PB zijn NIET van alu maar van plastic wat me zwaar tegenvalt, want wat gaat de toekomst brengen als me dit na een maand overkomt? Een soort van ravensburger op mijn schoot??? Wie heeft hier soortgelijke ervaringen mee en kan me vertellen wat wijsheid is mbt het evt zelf plaatsen van een nieuw keyboard.

thanx in advance

1 momenteel lichtelijk a-relaxte PB-er

Heb laatst een kop koffie over m'n 12 inch PB gegooit (zwart!).

Noodgedwongen alle toetsjes losgepulkt, schoon- en drooggemaakt en weer vastgezet. Alle toetsen doen het normaal, zonder beschadigingen. Ben het in mijn werk ook weinig tegengekomen dat toetsen afbreken.

ik zou me niet teveel zorgen hierover maken, toestenbord is tenslotte zelf te vervangen. Als er echt iets defect gaat aan je PB en je moet hem buiten garantie laten fixen, dan heb je pas een probleem! Volgens mij gebruikt Apple nog steeds standaard reparatietarieven voor de ibooks en powerbooks. Reken wat dit betreft op zo’n 500-600 euro ongeacht het defect.

Hier maak ik me zorgen over, ik heb nog nooit een portable gehad die ik niet heb laten repareren binnen garantie… (even buiten het koffie-incident; dat was natuurlijk niet zo handig van me, hij doet het weer goed overigens)

Toch flip ik er van dat dit na 1 maand al gebeurt en vind ik de kwaliteit van de keys echt bedroevend kwetsbaar in vergelijking met de verdere afwerking/materiaalkeuze v/d PB. Voor deze berg cash die het me gekost heeft heb ik nu toch ff een zuur gevoel in mijn smoel. Nu snap ik wel dat een PB per definitie kwetsbaarder is dan een desktop maar toch... Nog meer ervaringen?

[quote:3607503168="Imagic"]Toch flip ik er van dat dit na 1 maand al gebeurt en vind ik de kwaliteit van de keys echt bedroevend kwetsbaar in vergelijking met de verdere afwerking/materiaalkeuze v/d PB. Voor deze berg cash die het me gekost heeft heb ik nu toch ff een zuur gevoel in mijn smoel. Nu snap ik wel dat een PB per definitie kwetsbaarder is dan een desktop maar toch... Nog meer ervaringen?[/quote:3607503168] Alleen maar positieve ervaringen. Mijn vrouw heeft een PowerBook 15" sinds een paar maanden in gebruik zonder problemen. En ik sinds twee weken een PowerBook 12". Het zijn heerlijke toetsenborden om mee te werken. Om de boel zo plat te houden ontkomt Apple echter niet aan zo'n constructie, dus daar zul je mee moeten leren leven. Wat ik wel vreemd vind ik dat Apple een compleet nieuw toetsenbord wil sturen als alleen maar de lipjes van een toets zijn afgebroken. Vraag eens of ze alleen de betreffende toets willen sturen?

[quote="macpro"Wat ik wel vreemd vind ik dat Apple een compleet nieuw toetsenbord wil sturen als alleen maar de lipjes van een toets zijn afgebroken. Vraag eens of ze alleen de betreffende toets willen sturen?[/quote]

Goeie, had ik zelf niet aan gedacht. Ga ik gelijk even uitzoeken, thanx!

De backlight van mijn toetsenbord (15") stopte er na 2 maanden mee, de reparatie duurde zo'n maand. Dit was gebeurd nadat de PB crashte door een zwaar 3D programma. Gelukkig wisten ze het te verhelpen, alleen zat ik wel een hele maand zonder computer. Dus als ik jouw was het toetsenbord laten opsturen, dan ben je hem niet kwijt!

[quote:f1b600ef17="Thierry"]De backlight van mijn toetsenbord (15") stopte er na 2 maanden mee, de reparatie duurde zo'n maand. Dit was gebeurd nadat de PB crashte door een zwaar 3D programma. Gelukkig wisten ze het te verhelpen, alleen zat ik wel een hele maand zonder computer. Dus als ik jouw was het toetsenbord laten opsturen, dan ben je hem niet kwijt![/quote:f1b600ef17]

Keyboard van de PB 17" is niet zelf te verwijderen, dus zal hem of op moeten sturen, of hopen dat men bij Apple zo vriendelijk wil zijn om een loss toets te sturen.

Ik schijn trouwens zo’n beetje de enige te zijn die de kwaliteit van het keyboard ondermaats vind…

[quote:1e3978e7a0="Imagic"]Ik schijn trouwens zo'n beetje de enige te zijn die de kwaliteit van het keyboard ondermaats vind....[/quote:1e3978e7a0]

Nou ik heb ook een half jaartje een witte iBook gehad. Wat ik niet prettig vond was dat de aanslag ontzettend kort was (alles moet zo plat mogelijk he?) en de degelijkheid van de toetsen op zich ook van een kwetsbaarheid leek die niet echt voor een langdurig potje tikken was gemaakt.

Een makker van me heeft een Acer laptop en die heeft ondanks dat het erg PC’achtig uitziet wel een bijna volwaardig toetsenbord a la desktop. Dus hoge toetsen en relatief diepe aanslag.

Ik ga binnenkort ook een Powerbook kopen en ben ook beetje bang voor de degelijkheid van de toetsen

[quote:665db4815e="bassbug"]Ik ga binnenkort ook een Powerbook kopen en ben ook beetje bang voor de degelijkheid van de toetsen[/quote:665db4815e] Maak je daar maar geen zorgen om. Het toetsenbord is echt een genot om mee te werken. Veel beter dan de iBook die je nu hebt.