Ervaringen Mac OS X draaien op een externe HD

Hey,

Ik heb een eMac waarvan de HD bijna dood is. HD vervangen kost 80 euro (servicekosten) + kosten-van-een-interne-HD. Dat vind ik vrij prijzig, aangezien de meeste externe HD-behuizingen goedkoper zijn dan 80 euro.

Daarom wil ik dus een externe HD (een case met HD erin, of een alles-in-een ding) kopen. Ik vraag me alleen af of het goed werkt om alles te doen op een externe HD.

Heeft iemand hier ervaring mee? Werken zonder interne HD dus uitsluitend een externe HD.

Marc

Dat gaat prima, zeker met een 7.200 rpm schijf.

Mijn G5 draait vanaf een FireWire 400 schijf, en ik merk 0,0 vertraging.

Ok, bedankt voor de snelle reactie. Ik weet genoeg nu :)

@unSOUND Waarom draai jij eigenlijk van een externe hd. Of heeft dat nog steeds te maken met de problemen met je powermac.

Ik doe dit op beide iMacs (G3) De ene doet dit vanop een Lacie 160 gig dat gaat feiloos de andere ook vanop een Lacie maar een kleiner 80 gig pocket Porche ding.... Die doet het wel langzamer, maar werken doet het prima!!

Off Topic…
Voor enkele weken kreeg ik problemen met een Lacie 160 gig schijf.
Ik vervang deze door een nieuwe, haal alles(130 gig) over van de oude naar de nieuwe schijf (ook 160 gig) met de Migration app (zie hulprogramma’s) …
Wat blijkt, … ik heb nu maar 1 gig meer vrij op die nieuwe schijf!!!
Waar zijn die 30 vrije gig aan geconsumeerd…
Alle programma’s en files zijn evengroot gebleven… :?

Ik doe het omdat ik de 2 interne schijven van mijn Mac gebruik als RAID om video op te capturen... als ik ga capturen naar dezelfde locatie als waar het systeem op staat heb ik veel eerder sync-problemen qua audio-video...

@unSOUND

Waarom heb je je computer in de verkoop ?

Ik wil graag een dual processor G5 kopen....

( wie niet )

:smiley:

Aha op die fiets :)

Dacht al dat je alles op je powerbook ging doen :slight_smile:

Trouwens een tip www.centralpoint.nl is redelijk goedkoop met Mac’s kun je ook nog de oude modellen mac mini kopen enzo.

[quote:aafc2bd6da="Henry"]Dacht al dat je alles op je powerbook ging doen.[/quote:aafc2bd6da] Nee, hooguit even tussendoor als ik geen leuke dual G5 kan vinden....

Draai zelf Tiger vanaf de interne HD en Panther vanaf de externe HD (7200rpm) via Firewire400.

Dit gaat uitstekend, maar er is wel een merkbaar verschilletje (niet groot). De interne leest ca. 55 MB/s en de externe ca. 35MB/s

Tja… prima te doen dus.

gr.
Johan