Ervaringen met Airparrot

Hallo

Ik wilde met de komst van 10.8 een AppleTV kopen om te kunnen mirroren naar mijn TV. Helaas wordt mijn MBP (mid 2010 2,4 Ghz i5) door Apple niet ondersteund en ben ik dus op zoek naar een andere manier om dit te kunnen doen.

Eén van die manieren is [i]Airparrot[/i].
Heeft er iemand ervaring met dit programma?
Hoe is het met de kwaliteit gesteld?
Werkt de audio goed samen met het beeld?
(Want ik wil eigenlijk ook wel films kijken en dan moet het beeld en het geluid uiteraard wel synchroon lopen).

Mijn draadloos netwerk gaat via een TimeCapsule.

Ik gebruik Airparrot en ja het is zeker een goed programma het geluid en beeld zijn goed.

Idd goed programma, veel updates ! Ik gebruik gebruik het al een tijd!

Vooral de functie dat je de tv als 2 de beeldscherm kan gebruiken is handig!

ja ook goede evaringen, vindt beeldkwalitiet best goed, geluid ook echter krijg beeld niet vullend
op 42 inch scherm.

is dus een minpunt

Heb Airparrot ook geïnstalleerd,maar bij mij werkt het geluid niet
Wie weet wat er de oorzaak van is

geluid werkt bij mij echt goed, even uitzetten en dan weer aan

Geluid werkt nu ook bij mij
ik moest de ATV even herstarten

Bedankt voor jullie reacties! Ik denk dat ik mij dan toch een AppleTV ga aanschaffen. :sarcastic:

hebben jullie allemaal volledige beeldvullend?

[quote=ronaldbob url=http://www.onemorething.nl/community/topic/ervaringen-met-airparrot#post-2431225 time=1342197501]hebben jullie allemaal volledige beeldvullend?[/quote]

Ik wel...

wat voor afmeting scherm?

lukt bij mij net niet met 42 scherm.

Ik heb een 32 inch scherm en een 13 inch macbook pro uit 2010.
Het geluid en beeld lopen synchroon, wel vind ik dat het beeld wat schokkerig overkomt (zowel mijn macbook als mijn apple tv zijn bedraad dus daar kan het niet aan liggen).
Misschien dat mijn instellingen niet optimaal zijn maar ik ben niet echt onder de indruk.
Beter films even omzetten naar mp4 met subler in via thuisdeling streamen.

ik ben ook niet onder de indruk, vanmiddag nog een keer geprobeerd, liep een beetje hakkelig.

maar wachten op ML en kijken hoe dat loopt, ik heb ook een MacBookro 13 begin 2010,
daar zal mirror AirPlay niet op werken volgens mededeling.

films in ITunes en dan streaken, werkt perfect.

behalve sinds vandaag bij mij, als ik afspelen aanklik eerst heel lang draaiende bal
en dan pas afspelen.

Snap er niets van deed het eerst erg goed en snel

Ik vermoed dat hét probleem van Airplay (en Airparrot) niet de processor zal zijn, maar het netwerk. Heb je een trager netwerk dan zal het waarschijnlijk slecht draaien.

draadloos netwerk tot op zaterdagavond is zonder problemen geweest.

echter sinds gisteren werkt het niet lekker meer, o.a. met streamen Itunes naar apple tv
duurt het lang tot enkele minuten voordat de film gaat draaien.

kan het vandaag wel weer eens proberen.

Herstart anders je router eens?

Nou Airparrot werkt hier als volgt:

Ik start hem op, kan even kijken op mijn TV, daarna valt hij stil (op mijn TV) mijn computer blijft doorspelen. Na een tijdje houdt AP ermee op en staat er onder het icoontje in de balk "connection failed".

Herstarten van computer of ATV heeft geen effect. Opnieuw installeren van AP of .plist weggooien doet ook niks speciaals.

Mijn netwerk is snel genoeg.

Frame rate en kwaliteit verlagen lijken het erger te maken in plaats van beter.

EDIT: geluid niet doorsturen helpt. Het werkt nu wél, maar zonder geluid. Van het moment dat ik geluid mee doorstuur, dan gaat ie haperen.

Nieuwe ontwikkeling: ik mailde de developer van AP met de vraag wat er aan de hand kon zijn.

Ik werk momenteel met 10.8 (GM) en heb een nieuwe versie gekregen van de mensen van AP. Deze werkt perfect (met audio en zonder haperingen).