Ervaringen met de beta Virex 7.5?

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen. Vertraagd hij ook zo bij jullie? Hij is behoorlijk volwassen geworden, maar er moet nog wel iets aan verbeterd worden wat mij betreft, jullie mening?

Heb gisteren virex 7.5beta gedraaid en heel mijn harde schijf gescand, naar aanleiding van de berichtgeving over de zogenaamde "mp3trojan". (ja ik heb nog steeds last van een windoos trauma :mrgreen: )

Op zich doet ie het prima, alleen was hij wel pokke-traag. Heeft over pak-en-beet 4gig toch wel een uurtje of anderhalf gedaan. Vergelijk met andere versies of progs heb ik nog niet want het was de eerste keer dat ik een virusscan uit liet voeren.

Gaf hij ook meerdere keren aan dat hij bij sommige files te weinig permissies had. Zou je ook View log kunnen proberen en willen kijken of je ook errors krijgt? Ik kreeg heel erg veel error 2 en ook wat error 8... :?

Kon hem niet eens installeren ... :(

Ja, geinstalleerd (ook naar aanleiding van, blijkt zowiezo een hoax te zijn dat virus) computer werd toch trager erdoor, dus maar ff met Desinstaller verwijderd, maar PAS OP!!!! daarna bleef konstant boven in de menubalk allerlei progjes te herstarten (menumeters, user login etc) wat blijkt....Desinstaller verwijderd naar aanleiding van de receipt voor Virex 7.5 ook de Stuffit Engine en aanverwante files, vandaar dus telkens dat de progjes opnieuw starten...dus ff opletten als je hem wilt verwijderen....

Hij kon zich niet instaleren op deze computer, tenminste dat was de commentaar van de installer.

Toch wel grappig dat iedereen paniekt als er een waarschuwing is voor een virus.... maar heb ik dat nu fout of niet. Het virus kan alleen aan het werk gaan als je em de permissie geeft door em te openen. je ontvangt zoiets in je mail en dan zou het als bijlage moeten zien.... toch? of tsja sommigen downloaden misschien veel muziek ofzo?

Ik ben niet erg bang snel een virus op te lopen op mijn macje maar goed oppassen lijkt me het beste . Ik heb weinig goede ervaringen met virusscanners e.d.

Kon hem ondanks dat versiontracker het aangaf, niet vinden op .mac.

Inmiddels 1x gedraaid op mijn schijf met 10G data.
Gaat goed maar inderdaad ca. 1 uur over gedaan. Weet nog niet hoe je het standaard bij opstarten moeten aanzetten, staat nu in het opstartscherm opgenomen maar ik zie niets gebeuren bij een herstart.

Heb je het wel over versie 7.5? Want die start automatisch op. Open Activiteitenweergave maar eens en zoek dan naar Vshield, VshieldMount en VshieldCore, etc. :D