ervaringen met de eMac ?

Hallo folks, ik ben hier nieuw en heb voor jullie meteen de volgende vraag :

Ik werk zo een 4-tal jaar met een iMac 350 onder macOS 9.1, en dit met grote tevredenheid.
Vermits er een tijd komt dat software en progs enkel nog voor macOS X zullen ontwikkeld worden, overweeg ik de aanschaf van een eMac 1250/512Mb/80Gb/Superdrive of ComboDrive. Dit toestel zou ook gebruikt worden door mijn dochter die nu in het 3de middelbaar BK (beeldende kunsten) zit. Vanaf volgend schooljaar gaat zij meer en meer opdrachten krijgen die met fotografie, grafische vormgeving, enz … te maken zullen hebben. Ik meen dat macOS 9.1 hiervoor al te verouderd is, en bovendien staan er al een 4-tal eMacs te pronken in het computerlokaal van haar afdeling.
Zijn er onder jullie mac’cers die bovengenoemd toestel al hebben, en wat zijn jullie bevindingen en ervaringen hiermee ?

hoi mac4life, het toestel is nu 2 weken geleden geintroduceerd, ik heb hem meteen besteld, maar hij wordt naar verwachting pas volgende week geleverd (apple store), waarschijnlijk heeft dus nog niemand hem.... (toch?)

Kun je je denk ik geen buil aan vallen - heb zelf een eMac 700/640Mb/40Gb/Combo en ben er zeer tevreden over. Helemaal fijn voor je dochter als ze op school dezelfde computer hebben.

Ik heb onlangs mijn eMac verkocht omdat ik maar niet kon wennen aan de luidruchtige ventilator! :( Ik heb op eBay een tweedehands iMac G4 gekocht en daar ben ik héél tevreden mee. :)

Behalve de ventilator was ik tevreden van de eMac! Mooi toestel, goed scherm, goed geluid ingebouwd (minder slordig als de losse pro-speakertjes van de iMac),…

Probeer eens bij iemand thuis naar de eMac te gaan luisteren, want in de winkel hoor je het lawaai van de ventilator niet! :roll: