Ervaringen met DivXRay... makkelijk DVD rippen?

Ik heb op verschillende nieuwsgroepen dit programmaatje niet kunnen ontdekken - althans geen discussie. Toch heb ik hem net gedownload en vroeg me af of iemand er al van gehoord had. Het zou dus een supermakkelijke manier zijn om DVDs te rippen (VOB, audio en subtitles). Niet dat dat mag natuurlijk maar misschien voor persoonlijk gebruik....:mrgreen:

Kijk ff op: http://www.mh1.de/home.cgi

Ik hoor graag jullie ervaringen

Paul

Ik heb net een VOB file-tje geript met succes: het beeld is ongelooflijk goed van kwaliteit - haast dvd kwaliteit. Speelde feilloos met geluid in Mplayer. DivX doctor nodig voor QT maar dat was zo opgelost. Soms wat beeldblokjes bij scene wisseling. Het rippen was een fluitje van een cent: heb gekozen voor de beste kwaliteit in beeld en geluid en in 4 stappen was het ingesteld. Het rippen gaat aanmerkelijk sneller dan bij PC die ik eerder gebruikt heb.

Ben benieuwd wat jullie ervaringen zijn.

Paul

Ik heb DiVXray al een tijdje niet gebruikt maar dit vond ik de nadelen: Je kan geen ondertiteling encoden. Je kan niet exact aangeven welke bitrate je wilde gebruiken. Als je zegt "alles op één ceedee", dan kiest ie niet een bitrate die bij de lengte van de film past maar gewoon een standaard bitrate bij 90 min. Ergens staat een instelling verkeerd omdat vaak zwart heel slecht ge-encode wordt. Voor de rest is het waarschijnlijk het makkelijkste DiVX programma voor de mac. Je kan redelijk snel redelijk resultaat behalen. Maar ik blijf de eerste tijd nog mooi ffmpegx gebruiken.

Zover ik begrepen heb kun je nu wel de ondertiteling aanzetten, maar het wordt in werking gesteld na het betalen van de registration fee. Dit is is dus in de laatste versie 2.4!

Ik heb 2.4 even getest. En ik moet zeggen dat het programma erg goed werkt. Beeld kwaliteit was erg goed bij een bitrate van 650 kbits/s. De ondertitels heb ik niet kunnen testen en de presets ook niet. Het enige wat ik nu nog graag zou willen zien is een "splitter". Zodat je lange films op twee cd's kan zetten. Wel jammer dat ze geld vragen voor de hele versie, ffmpegx kan nog steeds meer en is gratis.. Wat voor framerates hebben jullie eigenlijk? Ik zit tussen de 3.5 en 5.5 op een iMac 600Mhz met 265mb.

Ja, kwas onder de indruk van de beeldkwaliteit en het gebruikersgemak. Nee, de ondertitels en presets zijn alleen bij de geregistreerde versie mogelijk. Ik zit misschien niet zo te kijken op het splitten omdat ik het op een DVD kan branden maar ik begrijp dat iet iedereen die luxe heeft. Je kunt natuurlijk wel in QTpro splitten toch?

Met een G4 867 en 768 mb zit ik op 9.9 f/s: eertse minuut op 9.4 tot 9.7 en na een minuutje op 9.9 tot 10.0 f/s

Met QTPro kan je wel splitten maar dit is erg traag plus dat je de films eerst moet omzetten met DiVX validator. En dat heeft als gevolg dat de films op PC's (volgens mij) geen geluid meer hebben.

Ik zat te denken om eerst de file door DivX doctor te laten gaan zodat er geluid is, dan de AVI te splitsen in Pro (das toch makkelijk?) en dan in Pro te converteren naar een gecomprimeerde AVI (en kijken naar de instellingen uiteraard in Pro). Zou dat niet lukken?

Paul

Dat zou wel kunnen maar dan hebben we het niet meer over een Divx. Het zou dan makkelijker zijn om de direct de DVD om te zetten naar .avi met pro.

Hoe dan ook, mogelijkheden zijn er dus wel. Overigens, de f/s rate heb ik met de hoogste kwaliteit instellingen. Ik weet niet of lagere instellingen invloed hebben op de rate.

Als ik m'n VOB's erin sleep dan gaat ie ze verify'en en dan zegt ie dat ze invalid zijn. Ik sleep de VOB's er in van een gemounte image. Als ik DVD-speler start dan start de gemount image/DVD wel gewoon, maar DivXRay slikt ze dus niet. Weet iemand hoe dit komt?

[quote:6e06ccbeb1="Paul"]Het zou dus een supermakkelijke manier zijn om DVDs te rippen (VOB, audio en subtitles). Niet dat dat mag natuurlijk maar misschien voor persoonlijk gebruik....:mrgreen:[/quote:6e06ccbeb1]

Klinkt veelbelovend. Ik ben al HEEL LANG op zoek naar een programma dat het ook daadwerkelijk doet, dus ik ga het meteen eens downen en proberen! En er is niks illegaals aan. :stuck_out_tongue: Ben namelijk nogal “Friends” fan en wil mijn EIGEN COLLECTIE DVD’s hiervan (inmiddels 21 delen) gewoon op mijn iBook hebben voor eigen gebruik, hoef ik niet steeds alle DVD’s mee te slepen als ik op stap ga. :smiley:

Helaas... 't is WEER kut... :cry: Als ik een VOB file van mijn DVD kies krijg ik deze foutmelding:

[b:b736cfd83e]1 error(s) in: /Volumes/FRIENDS_SERIES1_D1A/VIDEO_TS/VTS_01_4.VOB

• VOB-Files on DVD-DISCS are not supported! Please you a suitable program instead.[/b:b736cfd83e]

…nog lekker krom Engels ook trouwens. Wat is dit nou weer voor prut als je niet eens een file van een DVD kan kiezen, dat is toch het hele idee van een DVD rippen? :x Als ik de VOB eerst op mijn harddisk zet gaat er ook niks gebeuren. Dan kan ik op “Start” klikken tot ik een ons weeg, maar no sigar. Ook geen foutmelding, gewoon helemaal niks… zucht…

Wacht ff, ik snap dat je gefrustreerd bent...... maar daar moet toch een oorzaak voor zijn.... bij mij werktie ie in 1 keer. Ik heb tot nu toe alleen VOB files gedaan die ik via DVDBACKUP op een HD had staan. De kwaliteit is echt perfect. Ik ga toch op nader onderzoek uit met andre DVDs . Lets kiep in tutsj. (ook slecht engels :lol: )

Paul

Bij mij roept ie hetzelfde als bij iRuben, hoewel ik probeer te rippen van af een gemounte DVD-image...

Welk programma (of combinatie van..) is nu het beste om dvd's te rippen en op dvd te branden zodat het beeld, geluid, ondertitteling enz... zelfde kwaliteit hebben als op de originele?

De geregistreerde versie van Divxray kan een hoop en werkt makkelijk. Fortytwo kan ook veel. Ik hou het tot nu toe bij ffmpegx. Gratis, snel en veel opties.

Probeer ze alledrie, en kies, zou ik zeggen!

Om een dvd te rippen gebruik ik 0sex, wat in [url=http://www.cs.buffalo.edu/~afaversa/]deze[/url] open directory te downen is. Ik rip het in 1 bestand (geript op title) en die laad ik in in divxray.

Goede avond, nieuw op dit forum, maar toch... mijn (naar ik meen omslachtige )manier van rippen; osex wel in element. mac3dec voor het omzetten van de ac3 naar een aiff file ( voor de audio ) daarna het overgebleven file macmpeg2decoder.

hoe het met ondertitels moet ben ik nog niet uit, maar ook dat zal wel te doen zijn :slight_smile:

dan naar qtpro. samenvoegen ( wat makkelijker is dan ik dacht ) en exporteren naar vcd ofzo. naar toast.

ik snap geen hout van ffmpegx. ik vind dat heel erg, omdat iedereen me het aanbevolen had in een ander forum, maar ik snap er echt helemaal niets van.
( en ik ben niet eens blond, want het schijnt oh zo makkelijk te zijn, zegt men…)

ik heb ook de nieuwe forty-twodvd-vxplus er nu op staan, dat loopt al 24 uur een tuthola dvdtje te bewerken, dus daar wordt ik ook niet vrolijk van, daarnaast zie je ook nergens een file op je macje verschijnen, wat iets aangeeft. Vind ik dus ook ( nog ) niet zo tof!

waneer iemand me wil helpen met ffmegx, GRAAG!

verder werkt mijn bovenstaande, moeilijke, langzame en arbeidsvolle manier wel goed. je zou zeggen; never change a winning team, maar ik baal er soms wel van, dat mensen met een pc zo makkelijk uit de weg met dit soort dingen kunnen ( en goedkoper aan een externe dvdbrander kunnen komen ) terwijl mijn Emacje zo makkelijk zou moeten zijn.

ben benieuwd wat jullie van mijn manier vinden.

groeten
Eus
:?

Blech, jullie hebben het al over dvd-tjes rippen tot divx bestanden. Ik krijg het niet eens voor elkaar om een divx naar behoren af te spelen. :cry: