Ervaringen met een externe printserver voor airport netwerk

Inmiddels heb ik uitgevonden dat ik om te printen met een ethernetprinter in een 'volledig draadloos' netwerk een externe printserver moet gebruiken, anders wordt de printer niet herkend. Ik heb inmiddels dingetjes gezien van Netgear en D-link, maar heb geen idee of die ook echt werken. Heeft iemand ervaringen hiermee? Mijn configuratie:

Netgear wifirouter, met daarop aangesloten:
Laserwriter 16/600 d.m.v. kabel
iBook
Powerbook

Geen idee of die gaan werken, maar Apple heeft wel zojuist de Airport Express aangekondigd. Leverbaar vanaf 15 juli en daarmee zou je volgens mij jouw ethernet printer ook aan moeten kunnen sturen. En als die printer een USB poort heeft, dan gaat dat al helemaal lukken.

Het is een pre-usb printer. Er zitten wel allerlei andere poorten op, parallel etc. Als ik de specificaties lees van de AirportExpress is deze niet geschikt voor ethernetprinters, alleen voor usb.

Maar je geeft aan dat het een ethernetprinter is. Dus dan zit er een ethernet aansluiting op. Aan de Airport Express kun je een ethernet kabel aansluiten, zodat je jouw ethernet printer met de Airport Express kunt verbinden. En voor de rest gedraagt het zich dan als een gewone netwerk verbinding.

Nee, zo werkt het schijnbaar niet. Mijn wifi-router heeft ook ethernetpoorten. Als ik m'n powerbook hierop aansluit met een kabel kan ik wel printen, draadloos niet. Heeft te maken met het feit dat je geen draadloze host kunt zijn of zo. Je moet een apparaat hebben dat wachtrijen aan kan maken. Je hebt daar kleine apparaatjes voor, zoals de Netgear PS101 of de D-LINK DP-101P, die een wachtrij aan kunnen maken en ik vroeg me dus af omf mensen daar ervaring mee hebben.