ervaringen met een 'wireless accespoint-router'?

Hoe zijn de ervaringen met een 'wireless accespoint/Router/4poort switch'? Hoe goed zou 't bereik zijn van de antennetjes op deze apparaten?

Ik ben van plan een Draytek 2500WE aanteschaffen. Is n.l. ook een ADSL-modem.
Heeft vooral goede NL-beschrijving van instellingen via webbrowser.

Er zijn nu ook modellen met de 802.11G verkrijgbaar zag ik.

Heb een 2200WE van Draytek, doet het prima. Voor vragen is er ook een NL-forum :)

min Belkin doet het anders ook prima... maar daar zit geen modem ingebouwd, hoewel die er tegenwoordig ook zijn!

Mocht je nog een alternatief zoeken: ik heb er hier eentje van LinkSys staan - de webinterface is wel in het Engels maar de help die er bij zit, is meer dan duidelijk. Grote plus voor mij was dat hij in staat is je (dynamisch) IP adres te uploaden naar [url=http://www.dyndns.org/]DynDNS[/url] (laten je toe een - al dan niet gratis - domeinnaam te koppelen aan een dynamisch IP adres).

Heb ook een 2500w en ben erg tevreden. eenvoudig in configuratie met een redelijke prijs. heb er voor gekozen omdat ik niet teveel "kastjes" wil hebben. bovendien heeft draytek een prima ondersteuning (zolang het ding in NL is gekocht).

doen!

Pieter

Is het nog een nadeel dat de Draytek 2500 een 802.11b accespoint heeft i.p.v. een 11g? (is toch trager met airport extreme?)

Mijn laptopje met Wi-Fi gebruikt de Airport thuis en een Sitecom wireless router op het werk. Werkt perfect.

Groetjes Ramon

Ik ben sinds afgelopen maandag tevreden met een U.S. Robotics 9106 adsl modem/router/wireless accesspoint. Het bereik is prima, apparaat is gemakkelijk in te stellen via een browser. Het apparaat is geschikt voor de 802.11g standaard.