Ervaringen met get-simple (simpel CMS)

Hallo webluitjes!

Een tijdje geleden kwam ik http://get-simple.info/ tegen. Ze adverteren het als een licht, snel en veilig CMS zonder veel poespas — ideaal voor eenvoudige websites. De insteek van de auteur spreekt me erg aan: zie The mission statement Ik heb er vandaag eventjes mee gespeeld en het voelt erg fijn aan en de themes zijn een verademing in vergelijking met wat ik gewend ben van WordPress. (Al is dat logisch omdat het een stuk minder kan.)

Het lijkt me een solide systeem, maar ik vraag me af of er mensen zijn die dit kennen en hier al wat langer ervaring mee hebben, en of zij daar wat over kunnen vertellen.

Ken het niet, maar ziet er best wel strak uit. Ben momenteel met een website bezig, zal het straks een uittesten. Misschien kunt u dat ook proberen, gewoon eens kijken of het een beetje flexibel werkt. Het nadeel van die "niet-common-cms'en" zoals ik ze zelf altijd noem is natuurlijk dat er minder support is, en minder templates, plugins en dergelijken. Maar ik moet inderdaad zeggen dat WordPress bij een simpele website een beetje over-feautered is, ik zou zeggen: zeker het proberen waard.

(Hoewel het eigenlijk geen tip was: ik bedank u er toch voor en ga hem morgen/overmorgen eens proberen en zal hier zeker mijn ervaringen neerzetten. :wink: )