Ervaringen met LifeProof?

Gisteren heeft mijn tweede LifeProof Fre hoesje mij in de steek gelaten.
Het zou kunnen dat het weer onder de garantie gaat vallen, maar ik ben 2 weken te laat, dus weet ik niet of Lifeproof 'm gaat vervangen. Ze zijn wat strenger geworden.
Wederom is de case niet meer waterdicht, ditmaal omdat het dunne folie bij de thuisknop losgelaten heeft van de rest van de ingebouwde ‘screenprotector’. Best bizar eigenlijk. Ik was 'm schoon aan het maken en toen zag ik dat er allemaal water onder het hoesje kwam. Geen fijne ervaring, gelukkig blijf ik blijkbaar kalm en heb het hoesje er snel af gehaald en alles droog gemaakt.

Waarom zo’n hoesje? Die maakt toch alles veel dikker?
Ik heb zo’n hoesje, omdat ik een enorme controlfreak ben (ik heb niet voor niets Apple producten zal ik maar zeggen) én wil dat mijn iPhone 5 nog jaren lang mee kan. Ik heb nu dus nog wel bescherming tegen schokken, maar is nu niet meer sneeuw- stof- & waterdicht. Daar was ik wel gewend aan geraakt, als ik eerlijk mag toegeven.

Na even gekeken te hebben, ben ik voor mijn volgende ‘case’ toch weer uit gekomen op een hoesje van Lifeproof, ook al zijn ze nogal prijzig. Ditmaal wil ik de ‘Nuud’, omdat mijn smartphone handschoenen dan wellicht beter werken met mijn toestel! Het is namelijk wel zo handig als je de telefoon op kunt nemen als het sneeuwt en zo.
Heeft iemand hier de ‘Nuud’ in gebruik?

Als jij kunt beargumenteren waarom ik niet met LifeProof in zee zou moeten gaan, dan hoor ik dat ook graag. 2x een product dat nog geen jaar stand houdt, is nogal veel inderdaad.

Gaan we nu ook al ‘zeuren’ over hoesjes voor iPhones die het geen twee jaar uithouden of is dit een of ander speciaal hoesje dat eigenlijk standaard om de iPhone had moeten zitten?

Ik bedoel, we kopen voor 800,- en meer een telefoon omdat hij sexier oogt dan je vriendin, maar omdat hij zo fragiel is als een pakje boter in de zomer stoppen we hem maar al te graag in een hoesje want oooo help… stel er zou een krasje op de iPhone komen. Misschien zijn we nu op een punt gekomen dat we covers moeten kopen waar je een iPhone + hoesje in kan. Sommige jongens doen ook een dubbele condoom om voor zekerheid op zekerheid.

Het is echt van de gekke, ik heb vorige week een tweedehands iPhone 5 gekocht die twee jaar oud was dat ding zag er nog nieuwer uit dan mijn iPhone 5c die nog geen half jaar oud is en waar ik heel zuinig op ben.
Het gaat helemaal ergens meer over op vandaag…

@whaha. Ik begrijp precies wat je bedoeld. Ik heb ook een Lifeproof hoesje gehad voor mijn iPhone 4s. Zonder nadenken door de modder fietsen of door de sneeuw skieen. En zelfs zwemmen en onder water foto’s en filmpjes maken. Je raakt eraan gewend. Nu heb ik een iPhone 6 en ik vind het hoesje en dan vooral het plastikje bij de homeknop er erg fragiel uitzien. Ik twijfel dus nog. Ik ben eigenlijk op zoek naar een nog beter product.

@whaha, hoe vaak sneeuwt het in Ooisterwijk. Misschien is krimpfolie een oplossing. :-?

Google “Lifedge”, deze blijken ook erg goed te werken.

Ook ik gebruik een Lifeproof case voor mijn iPhone 4S. En niet omdat ik een naar autisme neigende drang heb om mijn telefoon tegen elk stofje te beschemen, maar omdat ik voor mijn werk vaak in de bouwomgeving werkzaam ben. Hier is stof, vuil, vallen en vocht eerder regel dan uitzondering.
En de Lifeproof case heeft tot op heden bewezen dat hij 99% perfect zijn dienst doet. Tot op heden heeft mijn iPhone alles overleeft en is nog in nieuwstaat als ik hem uit de case haal.

De resterende 1% zit hem in twee manco’s. Ten eerste kreeg ik na aanschaf al snel vochtvlekken achter het scherm en leken de twee case delen te gaan wijken op de hoeken waardoor ik bang was dat hierdoor de water en stofdichtheid af zou nemen.
Ik heb deze manco’s op foto gezet en aan Lifeproof gestuurd. Hiervan kreeg ik netjes een klachtnummer en na het serienummer van de behuizing gemeld te hebben werd mij zonder kosten een compleet nieuwe behuizing gestuurd.
De tweede manco was een niet volledig werkende verloopkabel van de koptelefoonuitgang. Ook dit heb ik gemeld en in een paar dagen tijd kreeg ik een kabel thuis gestuurd, waarbij ik wel verplicht was om de oude kabel ter onderzoek en op eigen kosten terug te sturen aan Lifeproof.

Mijn advies is dus om Lifeproof middels goede foto’s op de hoogte te brengen van je klacht en aan te geven dat ondanks de 2 jaar het zeer professioneel zou zijn als Lifeproof dir probleem aan een redelijk dure case zonder kosten zou oplossen. Immers zou jouw dure iPhone beschadigd kunnen raken door toedoen van hun case waarvan ze claimen dat deze tegen van alles zou moeten beschermen.

Laat hem nanocaoten. Dan blijft hij sexy. Je er dan mee onder de douche gaan staan en er gebeurd geen reet mee.

[quote=Shmoo url=http://www.onemorething.nl/community/topic/ervaringen-met-lifeproof/#post-2804424 time=1425180228]Gaan we nu ook al ‘zeuren’ over hoesjes voor iPhones die het geen twee jaar uithouden of is dit een of ander speciaal hoesje dat eigenlijk standaard om de iPhone had moeten zitten?

Ik bedoel, we kopen voor 800,- en meer een telefoon omdat hij sexier oogt dan je vriendin, maar omdat hij zo fragiel is als een pakje boter in de zomer stoppen we hem maar al te graag in een hoesje want oooo help… stel er zou een krasje op de iPhone komen. Misschien zijn we nu op een punt gekomen dat we covers moeten kopen waar je een iPhone + hoesje in kan. Sommige jongens doen ook een dubbele condoom om voor zekerheid op zekerheid.

Het is echt van de gekke, ik heb vorige week een tweedehands iPhone 5 gekocht die twee jaar oud was dat ding zag er nog nieuwer uit dan mijn iPhone 5c die nog geen half jaar oud is en waar ik heel zuinig op ben.
Het gaat helemaal ergens meer over op vandaag…

[/quote]

Als ze de iphone nou eens sterker maken in plaats van fragieler.
Het gaat nergens meer om dat iphone bij minste geringste een kras heeft of het scherm is gescheurd.

Maar voor de meeste is 800 euro erg veel geld dus doen ze daar voorzichterig mee.
Zelf zou ik ook voorzichtiger doen met zoiets. Als ik hem kan verkopen voor 300 euro inplaats van 200 euro. scheel me een dag werken.

Je tekst is van de gekke. dat je er zo over denkt. (ja sommige overdrijven ook met een cover en netheid van iphone, maar ze hebben alle redenen ervoor :slight_smile: )

We zijn al vijf reacties verder en nog niemand heeft hem ingekopt?

Op een dag na zijn we inmiddels twee weken verder en er is inmiddels het een en ander gebeurd. Het lijkt me wel zo netjes om eerst te reageren op de reacties:

[quote]
Gaan we nu ook al ‘zeuren’ over hoesjes voor iPhones die het geen twee jaar uithouden of is dit een of ander speciaal hoesje dat eigenlijk standaard om de iPhone had moeten zitten?
[/quote]Zoals de meesten tegenwoordig wel zullen weten, worden veel apparaten niet meer gebouwd om lang mee te gaan of veel te kunnen overleven. Om te kunnen bewijzen dat dit zo is, dien ik natuurlijk wel zo lang mogelijk gebruik van mijn iPhone te kunnen maken en moet het niet uit kunnen maken dat ie een keertje valt. Helaas is ie inderdaad zo fragiel als een pakje boter wat dat betreft en LifeProof maakt hoesjes die ervoor zorgen dat mijn doel behaald kan worden: een iPhone 5 die het 5 jaar vol houdt. Ik weet van mensen dat het kan. Een kennis van me heeft een nog werkende iPhone 3GS. Natuurlijk spreek ik mezelf hier tegen. Ik bedoel te zeggen dat Apple een uitzondering hierop is. Apple producten hebben voornamelijk last van ‘perceived obsolescence’ in plaats van ‘planned obsolescence’, tenzij je het softwarematig bekijkt natuurlijk. Als je altijd de nieuwste apps wil kunnen draaien, dan zul je uiteindelijk wel moeten upgraden. Goed, ik dwaal af.
Smartphones worden gemaakt om stuk te gaan, vaak halen ze de 2 jaar niet eens en dat ligt lang niet altijd aan de gebruiker. Nu wil ik niet beweren dat ik geen rare dingen doe met mijn iPhone, maar ik jailbreak 'm niet en doe alleen dingen waarvan Apple het goed vind. Op die manier zou ik dus een soort van ‘normaal gebruik’ moeten kunnen halen.
Mijn iPhone 5 32 GB kostte mij overigens ‘slechts’ € 669,-
Nieuw bij de GSM-Sjop. Op een week na, 2 jaar geleden.

[quote]
Nu heb ik een iPhone 6 en ik vind het hoesje en dan vooral het plastikje bij de homeknop er erg fragiel uitzien. Ik twijfel dus nog. Ik ben eigenlijk op zoek naar een nog beter product.
[/quote]Het plastikje bij de begin/home/thuisknop is een van de zwakkere plekken en als je je hoesje dan gaat wassen met zeep kun je het helemaal vergeten, want het zit letterlijk vastgeplakt. Best wel bizar. De hoofdtelefooningang blijkt ook een zwak punt te zijn en is bij de Frê ook erg onhandig. Beiden zaken zijn bij de Nüüd beter geregeld. Dit is wellicht jouw betere hoesje, er is nu namelijk ook een iPhone 6+ versie van. Er zijn alleen weinig hoesjes die nog duurder zijn. Wel heel gaaf gedaan dat type hoesje: Ze hebben geen schermfolie, maar zijn wél waterdicht.

[quote]
hoe vaak sneeuwt het in Ooisterwijk.
[/quote]Hoe vaak sneeuwt het in Rotterdam? Niet veel meer of minder dan in Oisterwijk, vermoed ik. Wat is de relevantie van je vraag? Ik wil gewoon dat de producent levert wat het claimt. Gelukkig is de ondersteuning van LifeProof fenomenaal. Daarover later meer.

[quote]
Google “Lifedge”, deze blijken ook erg goed te werken.
[/quote]Die zien er erg goed uit en lijken bizar veel op LifeProof, maar kan nergens vinden of ze ook een jaar garantie bieden. Bovendien heb ik garantie gekregen. Ik hoef dus geen nieuwe te kopen. Het blijkt wel interessant. Iemand heeft LifeProof en Lifedge vergeleken: Lifedge vs LifeProof
Op sommige punten is Lifedge beter, op andere punten LifeProof, alleen de eerste heeft alleen ‘cases’ voor de 5!
LifeProof is tegenwoordig overigens van Otterbox. Lifedge is nog onafhankelijk, zover ik kan zien.

[quote]
Mijn advies is dus om Lifeproof middels goede foto’s op de hoogte te brengen van je klacht en aan te geven dat ondanks de 2 jaar het zeer professioneel zou zijn als Lifeproof dir probleem aan een redelijk dure case zonder kosten zou oplossen. Immers zou jouw dure iPhone beschadigd kunnen raken door toedoen van hun case waarvan ze claimen dat deze tegen van alles zou moeten beschermen.
[/quote]Dit heb ik gedaan en hun Customer Support is geweldig. Zolang je je aan de voorschriften van de template houdt, doen ze niet moeilijk. Helaas is het derde model dat ik ontvangen heb, mijn derde behuizing om het zo te stellen, ook niet in orde. Bij de derde poging 'm in de hoes te doen, kreeg ik mijn telefoon niet eens aan! Wederom een klacht ingestuurd enzovoort.
Het vreemde alleen, is dat ik na veel vijven en zessen het voor een deel werkend heb gekregen. Dat wil zeggen dat de thuisknop (beginknop?) het nu redelijk doet (iets te veel weerstand) en dat ik 'm nu aan en uit kan zetten met de knop die daarvoor bedoeld is. Alleen geeft die knop helemaal geen feedback. Bovendien doet de hoofdtelefoonkabeladapter het ook niet helemaal. Muziek draaien gaat allemaal goed, ik kan alleen niet pauzeren of het volume aanpassen. De knop van mijn hoofdtelefoon, die gemaakt is voor de iPhone en werkt met mijn iPod Touch, werkt dus niet naar behoren.

Aangezien ik dus alweer een nieuwe krijg, heb ik nu 3 halfgare hoesjes. Alle drie zijn nog schokbestendig en de laatste, de derde, die ik nu gebruik is zelfs nog waterdicht op een manier waar een Apple Watch nog wat van kan leren. Wellicht kan iemand er nog wat mee, alleen dan dien ik eerst te beslissen of ik ze weg doe. Een back-up hoesje kan namelijk ook geen kwaad, heb ik inmiddels wel begrepen. Wat een super luxe problemen zeg!

[quote]
Laat hem nanocaoten.
[/quote]Zit daar ook een nadeel aan? Hoe lang werkt zoiets? Of is dat permanent? Kan ik 'm dan ook nog opladen?
Het interesseert me niet of mijn telefoon sexy is, ik had een cyaan hoesje. Douchen met een telefoon? Ik douch nu al te lang!

[quote]
Als ze de iphone nou eens sterker maken in plaats van fragieler.
[/quote]Dat zou heel tof zijn, maar dan zouden ze er ook spontaan een betere accu in kunnen doen en dat doen ze ook niet. Oh wee als het apparaat dikker zou worden? Dat zou toch vreselijk zijn? sarcasm
Hoe zou een smartphone er uit zien als ie puur functioneel was? Volgens mij zou je dan modellen hebben voor mensen die intensief gebruik maken van hun telefoon en modellen voor mensen die af en toe een berichtje - oh wacht even, mensen die dat doen zouden dan hun telefoon minder vaak op hoeven laden, 1 x in de week of minder, zoals vroeger.
Bij Allaboutphones hadden ze een keer een blog over accuduur, dat de fabrikant die als eerste de accuduur ontzettend verhoogde, meer telefoons zou verkopen. Ik vraag me alleen af of dat waar is in het huidige systeem. Mensen kopen eerder een nieuwe telefoon dan dat ze een nieuwe accu kopen. Het is nogal tekenend dat Samsung nu ook een telefoon gaat verkopen waarvan het geheugen niet meer uitbreidbaar is en de accu niet makkelijk te vervangen is…

[quote]
Je tekst is van de gekke. dat je er zo over denkt. (ja sommige overdrijven ook met een cover en netheid van iphone, maar ze hebben alle redenen ervoor:) )
[/quote]Volgens mij was Shmoo, onze voedselbankier, een beetje aan het trollen. Gelukkig was zijn reactie erg grappig.

[quote]
We zijn al vijf reacties verder en nog niemand heeft hem ingekopt?
[/quote]Daarom zal niemand er op ingegaan zijn. De meeste zullen door gehad hebben, dat zijn reactie niet helemaal serieus was. Hij had in zijn eerste regel nog wel een goed punt. Je zou hoesjes er bij moeten krijgen, eventueel als optie. Om mee aan te geven van:

[quote]
“Wij weten ook wel dat als je onze telefoons zonder hoes laat vallen, dat ze dan stuk gaan, dat erkennen we. Mocht het je niet boeien dat hij er niet meer sexy uit ziet, gebruik dan dit hoesje, dan gaat je telefoon jaren mee bij normaal gebruik.”
[/quote]Mja, definieer ‘normaal gebruik’. Overigens zien iPhones er in een Nüüd hoesje nog steeds best sexy uit, aangezien de achterkant doorzichtig is en er geen folie op de voorkant hoeft te zitten (dit mag wel overigens), tenzij je bumper hoesjes al lelijk vind natuurlijk.

TL;DR (Nou ja, soort van):

LifeProof heeft binnen 10 uur gereageerd op mijn tweede garantieclaim en het nieuwe hoesje kwam afgelopen maandag al binnen. Helaas heb ik ook problemen met dit, derde, hoesje. Gelukkig hebben ze gisterenavond mij toegezegd dat ze wederom mijn hoesje zullen vervangen. Hopelijk zal dit vierde hoesje geen problemen geven. Ik zal 'm niet meer wassen met zeep. :wink:

Via de e-mail hebben ze laten weten dat ze mijn hoesjes blijven vervangen zolang de voorraad strekt, terwijl ik strikt genomen allang geen garantie meer heb, aangezien dit geldt vanaf de dag van aankoop. Dat betekent dat ze nu al stukken minder 5S hoesjes verkopen, terwijl ze marktleider zijn op het gebied van waterdichte hoesjes. Het moederbedrijf Ottorbox, verkoopt namelijk niet zo veel waterdichte hoesjes.

LifeProof verkoopt momenteel iPhone 6+ Nüüd hoesjes aan mensen die geabonneerd waren op de nieuwsbrief. Dat kun je hier zien, want je kunt 'm zo niet kopen, maar er zijn al wel reviews. Of die 100 dollar kostende hoes is gewoon nu ál uitverkocht.

Ik laat nog wel weten wat mijn ervaringen zijn met mijn slecht werkende hoes én hoe het zal zijn met mijn nieuwe iPhone 5S Frê Hoesje voor mijn iPhone 5.

Inmiddels ben ik weer superblij met mijn nieuwe iPhone 5(S) Frê hoesje van LifeProof.
Het is dus mijn 4e inmiddels, maar alles werkt weer naar behoren. Het hoesje was er ook vrij snel, namelijk afgelopen dinsdag al. Ik heb alleen alles pas gisteren goed kunnen testen.
Ik denk dat ik in de toekomst nog wel eens zo’n ‘case’ neem.

Al twee jaar een tevreden lifeproof gebruiker,
Tot enkele weken terug.
Ik had een lifeproof case voor mijn iphone5 waar ik nooit een probleem mee gehad heb.
Ik heb sinds februari een iPhone 6 met de fre case van lifeproof. Op hun site en op de verpakking beweren ze dat de case
Getest werd op waterdichtheid voor deze naar de winkel gaat.
En dat je tot 2m diepte gedurende een uur kunt blijven zonder problemen.
NIET DUS!!! De case bleek helemaal niet waterdicht te zijn.
Na 5 Seconden merkte ik al water op in de case.
Onmiddellijk alles afgedroogd en laten uitdrogen. iPhone werkte nog,
Maar na enkele uren viel deze uit en weigert dienst.
Alles gekocht in switch oostende. Verhaal gedaan bij switch. Maar switch trekt hun paraplu open.
Zij verkopen producten waar beloftes op staan die niet waar zijn, maar kunnen niet instaan voor de gevolgen wanneer hetgeen de producent belooft, niet waar is. Gevolg, waterschade in mijn nieuwe iPhone en weg garantie.
Het enige wat switch voor mij kon doen, was mijn lifeproof case vervangen, maar mijn iPhone is kapot en daar ben ik verantwoordelijk voor blijkbaar.
Dus mijn advies: koopnietbijswitch!!!

@koopnietbijswitch:
Switch lijkt mij daar inderdaad niet voor verantwoordelijk, heb zelf ook in de verkoop gestaan.

Een lifeproof case of eender welke case gebruiken is op eigen risico, vooral als je waarschuwingen kan lezen op de verpakking, dus moet je achteraf niet neuten dat je garantie idd vervallen is.
Ik ga ook geen Survivor case kopen en ervan uitgaan dat die echt ALLES aan kan van valschade.

@MacSafe

Als jij zelf in de verkoop staat, kun je onmogelijk een objectieve mening hebben over wat mij overkomen is.
Op de verpakking van Lifeproof staat duidelijk vermeld dat deze waterdicht is tot 2m diepte en dat voor 1uur.
Dat elke case gegarandeerd waterdicht is. Dat deze getest werden op waterdichtheid. Nergens op de verpakking staat vermeld dat het gebruik ervan op eigen risico is.

Ook vind ik het bedrieglijk dat verkopers dit product promoten als zijnde waterdicht. Terwijl ze er niet bij vermelden dat het gebruik ervan op eigen risico is.

En ik kan je verzekeren dat ik mijn relaas niet uit de doeken doe om te neuten. Ik ben reeds 5 jaar mac gebruiker en klant bij switch. Ik heb in deze periode nog nooit een probleem met geen van beide ervaren.

Maar wat mij nu overkomen is slaat echt alles. Als ik iemand kan behoeden om hetzelfde mee te maken, zal ik hier alles aan doen.

Heb je alles gelezen wat er op staat ? En heb je dat dan ook gedaan ?

Het is reeds mijn derde lifeproof case.
Ik heb alles gedaan wat ik moest doen. Wanneer ik de case gekocht heb. Ik test de case niet elke keer wanneer ik van plan ben om hem onder water te gebruiken.

Maar wanneer ze op hun site( À final word on water: we water test every case we make. If it leaks, we scrap it. We do this to give you the confidence that your phone or tablet is 100% protected.) zetten dat elke case getest werd voor hij in de winkel komt, stel ik er mij toch vragen bij waarom de klant deze na aankoop nog dient te testen.
http://m.lifeproof.com/en/why-lifeproof/proofs/

[quote]
…stel ik er mij toch vragen bij waarom de klant deze na aankoop nog dient te testen…
[/quote]Ja, daar kan je je vragen bij stellen. Maar het staat er toch niet voor niets op hè?

Waarom je dat moet testen?
Omdat zij hem in de fabriek testen. Wat denk je dat er vervolgens mee gebeurd? Inderdaad. Hij moet vervoerd worden. En hoe voorzichtig ze daar ook mee omgaan. Een ongelukje zit in een klein hoekje en een kleine beschadiging kan tijdens zo’n transport erin komen. Daarom geven ze het advies om te testen.

Waarom je dat moet testen?
Omdat je electronica in water gaat gebruiken? Electronica kan niet zo goed tegen water, dus kan je er beter wat voorzichtiger mee omgaan.

Wat ik ook vreemd vindt is dat je zegt al langere tijd zaken te doen bij Switch. Nu schaf je er 1 keer een defect product aan en maak je gelijk een profiel aan met de nickname Koopnietbijswitch. Je gaat nogal snel overstag dan.

En ik snap dat je nu enorm baalt dat je nieuwe iPhone nu defect is. Dat is gewoon echt klote, maar ik hoop dat je snapt dat je het had kunnen voorkomen.

@ Karelwillem
En waar staat deze mededeling? Juist. Op de achterkant van het product. Dus kan je het enkel lezen wanneer je het product reeds aangekocht hebt.op de verpakking staat enkel te lezen. Gegarandeerd getest, water proof tot 2 meter, enz.

Waarom ik dit hier doe is omdat ik niet de enige ben die zich in de steek gelaten voelt door switch.
Ik doe dit ook omdat ik andere mensen de frustraties die ik opgelopen heb dankzij switch wil vermijden.
Wanneer je je toestel nodig hebt voor professioneel wil je niet meemaken wat ik de afgelopen 14 dagen heb meegemaakt.

Ik vind het bedrieglijke praktijken om dingen te verkopen met valse beloftes, die niet doen wat ze beloven en wanneer er dan problemen opduiken sturen ze je van het kastje naar de muur. Om gek van te worden.

@Koopnietbijswitch:
Ik denk dat het duidelijk is dat je dergelijke testen voor het gebruik van de hoes niet hebt uitgevoerd. Daardoor heb je kans op schade van je iPhone, wat blijkbaar gebeurd is.

Zoals Mac Daddy zei …

Het lijkt wel of je de schuld op iemand anders wil doorschuiven en gewoon probeert Switch een slechte naam te geven.

Heel klote dat je iPhone defect is, maar leg je erbij neer dat je pech hebt gehad.