ervaringen met VPC 4.0.2 onder OSX10.3?

Heeft iemand ervaring met VPC onder OSX? Heb nog een 4.0.2 versie liggen en overweeg om deze te installeren op m'n iMac G4. kan ik o.a. toch m'n belastingaangifte draaien onder Windows '98. (ja, ja, ik heb de petitie al getekend)

oeps! kom er net achter dat dat niet werkt. Alleen onder 9, maar onder OSX kan ik 9 niet als opstartschijf kiezen. iemand nog een oplossing?

waar heb je 9 geïnstalleerd ?? Normaal zou dat moeten werken. Ander de mac opnieuw starten en de alt toets ingedrukt houden. Dan kun je de partitie uit kiezen.

ben inmiddels iets verder, had ook nog VPC upgrade naar 5 liggen. Krijg alleen Windows niet aan de gang. Zoek nu ff op de supportsite van VPC.

in vergelijking met de oude VPC draait de laatste VPC 6, met zijn updates erbij stukken sneller dan al het voorgaande. Is tegenwoordig wel nodig. De Updates kun je gratis van het net halen. Draai er pc banking op en loopt toch wel lekker.

Ik gebruik VPC 6 en windows ME, draait als een trein.

het installeren is tot nu toe echter niet gelukt. Iemand enig idee wat de juiste volgorde is?

Heb eerst 4 erop gezet, daarna 4.02. Daarna de 5-versie. Alleen bij opstarten kan hij geen os vinden, waarschijnlijk Windows 98 terwijl die vanaf de 4-cd wel geinstalleerd is.

VPC 4 werkt niet op OS X, dus waarschijnlijk gaat het updaten naar versie 5 ook niet. Je zult dan eerst moeten opstarten in OS 9 als dat nog kan met jouw Mac.

[quote:40c931612d="Gijs"]VPC 4 werkt niet op OS X, dus waarschijnlijk gaat het updaten naar versie 5 ook niet. Je zult dan eerst moeten opstarten in OS 9 als dat nog kan met jouw Mac.[/quote:40c931612d]

Na de upgrade naar 5 draait het wel onder X alleen wordt Windows niet opgestart, dan komt de melding ‘kan geen OS vinden’.
Nou is de truuk om dat voor elkaar te krijgen en dat lukt me (tot nu toe) helaas niet.

Zijn er nog suggesties?

Kun je je bestaande Windows-image niet selecteren met de Virtual Disk Assistent? De Help en gebruiksaanwijzing van VPC zijn behoorlijk uitgebreid, volgens mij staan daar ook aanwijzingen in hoe je een oude disk image kunt overzetten naar OS X.

[quote:8910a3593e="Gijs"]Kun je je bestaande Windows-image niet selecteren met de Virtual Disk Assistent? De Help en gebruiksaanwijzing van VPC zijn behoorlijk uitgebreid, volgens mij staan daar ook aanwijzingen in hoe je een oude disk image kunt overzetten naar OS X.[/quote:8910a3593e]

En met name die disk-image kun je niet aanmaken in VPC5 onder X.
Dan moet je er eerst een aangemaakt hebben bv onder OS9.
Althans tot zover ben ik nu.