Ervaringen met wireless van D-Link (DI-624)?

Hoi allemaal

Ik woon met twee vrienden samen (is een stuk goedkoper :smiley: ), en nu willen we in ons huis graag een draadloos netwerkje aanleggen.

Op zich geen probleem, dat weet ik. Maar ik heb geen zin om bijna € 300 op te hoesten voor een Airport Extreme Base, als ik voor de helft van de prijs een veel betere oplossing (zo lijkt het toch) kan kopen bij D-Link.
(http://www.dlink.com/products/?model=DI-624)

Heeft er iemand ervaring met dat model?

De bedoeling is dat we kabel-internet (Chello) gaan delen onder mijn PB (Airport Ex), mijn iMac (Airport) en de Windoos van mijn roomie.
(Vraag me ajb niet wat dat ding draait, ik heb er geen idee van! :roll: ) Hij gaat voor zijn peecee een 802.11 b of g kaartje kopen.

En is het mogelijk een gooi te doen naar het bereik? We wonen in een oud herenhuis (hoge plafonds en zo), en hij zit op zolder…
Ik heb wel eens een Airportje geleend, en dat werkte tot boven, maar toen zaten er geen drie computers tegelijk op het netwerk.

Alvast bedankt voor de reacties!

sander

internet delen via draadloos netwerk is een goed idee.je hoeft geen airport (van Apple) te nemen, je kunt elk ander merk acces point kopen. bedenk wel, als je homey geen 802.11 g heeft maar 802.11 b daalt de snelheid van het hele 802.11g netwerk naar 11 Mbps. En dit is de theoretische snelheid, in de praktijk haal je met "gewoon" airport maximaal 5,5 Mbps en met "extreme" 27 Mbps.

bereik ligt aan het huis. Nieuwbouw wordt moeilijk.(beton met ijzer erin) Ik woon in oud huis (houten vloeren) en haal makkelijk twee verdiepingen. aantal gebruikers heeft geen invloed op signaalsterkte. signaalsterkte heeft wel invloed op snelheid. eventueel koop je een externe antenne. zie www.wifishop.nl

koop wel een AP met een goede firewall !

Bedankt voor je reactie!

[quote:3644868edc=“EagerB0bNerd”]koop wel een AP met een goede firewall ![/quote:3644868edc]

Dat zal ik zeker doen! De D-link heeft MAC, IP en URL filtering, domain blocking en NAT with VPN. Goed genoeg? :wink:

Ik zat vorige week bij een klant met mijn PB, en ik kon zo inloggen op drie (!) verschillende WiFI netwerkjes in dat gebouw. Ik snap niet dat mensen de moeite niet doen ze te vergrendelen…

En nog een vraagje: wanneer je die router/wifi access point installeert, neem je dan het ethernet-adres (niet de ip!) over van de machine waarmee je eerst het web op ging?

Vreemde vraag misschien, maar dat zit zo: toen ik mijn iMacje verving door een nieuwe PB, kon ik niet inloggen op het kabel-internet van Chello.

Na veel vijven en zessen bleek dat zij (als beveiliging?) het unieke ethernet-adres van je pc/mac opslaan, en dat enkel die machine het web op kan.

Vandaar dus de vraag: neemt de AirPort (of ander merk) het ethernet-adres over, of moet je je provider toch op de hoogte brengen dat je een andere machine hebt? (Best in het midden laten wat het net is, ik denk niet dat ze het leuk vinden dat je je aansluiting gaat delen…)

Bedankt!

sander