Ervaringen monitor als TV

Wellicht wat off topic omdat het over mijn PC gaat (vloeken in de kerk, ik weet het). Maar aangezien het om een monitor gaat en niet de computer leek dit me de juiste plaats.

Ik gebruik momenteel tijdelijk een Smasung Ue22D5000 beeldscherm om op te gamen. De beeldkwaliteit laat echter te wensen over wat betreft kleuren en scherpte. Dit valt te verwachten aangezien dit een TV is en geen computer-monitor maar ik ben dus op zoek naar een andere.

De mogelijkheid om zowel TV als mijn computer aan te sluiten spreekt mij wel aan aangezien ik in een klein 1-kamerappartement woon. Er staat nog een Imac naast voor niet game-gerelateerde zaken en ik heb geen zin in 3 beeldschermen. Heeft er iemand ervaringen met dit soort beeldschermen ? bijv: LT24C300EW

Ik wil liever niet tegen hetzelfde probleem aanlopen als eerder (dat het meer een TV is dan een monitor). Mijn vraag is daarom: is dit beeldscherm acceptabel voor een game-computer? Ik snap dat het niet de kwaliteit van van een IPS beeldscherm wordt, maar is dit ok… Binnen het redelijke vind ik kleuren en contrast belangrijker dan respons-time (ben geen pro :wink:

Ter vergelijking: mijn Imac (2011) heeft ook een TFT-scherm een dergelijk samsung scherm daarmee te vergelijken of veel slechter?

Samsung T24C300EW
Schermgrootte: 24"
Type: TN, led
Helderheid: 250 cd/m²
Contrastverhouding: Mega ∞ DCR (statisch 1 000 : 1)
Resolutie: 1 920 x 1 080
Responstijd: 5 ms (BTW)
Kijkhoek (horizontaal / verticaal): 170 / 160

Dank!

Beetje lage resoluties allemaal.

Full HD (1920 x 1080) is voor monitoren vanaf 22 (?) inch langzaam een wat te lage resolutie i.d.d.

Kijk eens naar deze monitor van LG, http://tweakers.net/pricewatch/375824/lg-25um65-p-zwart/specificaties/ , het is een ultra wide beeldscherm voor €210,-. Ultra wide (2560x1080) is ideaal voor gamen. Het mooie van dit beeldscherm is dat jij je Mac en PC tegelijk kan laten zien op een beeldscherm. Het beeld word dan in tweeën gesplitst. Ik heb zelf de 34" variant en dat beeld is werkelijk waar prachtig. Kijk wel even of je Mac de volledige resolutie überhaupt kan ondersteunen.

@ Usain

Zeker een mooi ding maar voor mij is het van belang dat ik de TV eraan kan hangen. Het liefst zonder extra kastjes… Door mijn woonsituatie betekent dat de beste oplossing is dat zowel de coax (jaja) als de CI-sleuf direct op de monitor zitten. Dual screenen met mijn Mac is leuk (dat doe ik nu ook) maar niet noodzakelijk.

Dude kijk jij nog tv? Tegenwoordig is alles te streamen, downloaden whatever… TV abbo opzeggen een een netflix/NL ziet abbo’tje nemen.

24" monitor+TV met IPS scherm: LG 24MT55D €239

Uit mijn ervaring werkt een tv als monitor of een monitor als tv prima. Ik zou wel kiezen voor een IPS zoals TheBigZ aangeeft. Zelf heb ik een LG 27EA nogwat staan, gekocht voor €169. En ik stond echt zo te kijken van heb ik die winkel nou zojuist beroofd??