Ervaringen Niet originele accu MBP

Mac kenners, ik heb een MBP, de voorloper van de huidige met vaste batterij. Die mooie :wink: ( met zilver toetsenbord ook :wink:
Mijn batterij/accu is poos geleden kromgetrokken. Nut en noodzaak van mbp was met komst nwe imac en ipad wat minder. Maar nu heb ik mbp weer nodig.
140 euro voor originele nieuwe batterij vind ik een hoop geld. Ik las op bizzix.nl dat zij accu’s verkopen. Dit zijn geen originelen natuurlijk snap ik maar omdat ik toch slechte ervaring heb met originele mbp accu ( net na garantie kromgetrokken en niet meer in aanmerking voor vervanging…)

1. heeft iemand ervaring met accu van bizxix die echt aanzienlijk goedkoper zijn?
  2. zou een niet originele accu op enige wijze schadelijk kunnen zijn voor mn nog prima functionerende MBP?

Dank voor je reactie,
Groet

Je hebt een machine van minimaal 1400 euro en dan wil je risico lopen voor een paar tientjes… Echt verstandig, niet dus!

Ik heb persoonlijk geen ervaring met third party accu’s, maar gezien de verhalen op diverse fora wil ik je op het hart drukken om geen niet-originele accu aan te schaffen. Zo maar wat verhalen die ik tegen ben gekomen: slechte performance (mindere accuduur), onevewachts uitvallen, oververhitting en ja, zelfs brand!

Overigens vind ik 140 euro niet eens zo veel geld, bij een gemiddelde laptop van HP of Acer ben je ook ongeveer hetzelfde kwijt voor een oroginele nieuwe accu.

Kijk hier eens

Sorry, hier dus:
http://macupgrade.eu/catalog/batterijen-opladers-laptop-batterijen-c-35_36.html?set_display_tax=true&sort=4a

Thanks, toch besloten om voor origineel te gaan!