Ervaringen nieuwe IMac 21"??

Zijn er al mensen die de nieuwe IMac bezitten, en wat zijn hun ervaringen?
Heb tot nu toe gewacht met switchen naar IMac ivm het glimmende scherm wat ik te reflecterend vond.

Ik heb de nieuwe iMac sinds 5 dagen. Ik ben er super enthousiast over!
Maarja.. weet niet of ik zo'n goede recensent ben. Ik kwam van een Microsoft kast die kort na z'n 6e levensjaar een blauw scherm gaf en regelmatig de indruk gaf op te willen stijgen. Ben maar een low-end user;)

Terug te komen op de iMac. Prachtig scherm, heerlijk stil. Alles werkt super! Hij blijft ook nog steeds opvallend cool, ondanks z'n zeer dunne behuizing. Het is natuurlijk winter, dus weinig last van het zonnetje. Maar sowieso reflecteert hij nagenoeg niet met de belichting hier.

Waarom twijfel je nog?

Deze review al gelezen?
[url=http://nl.hardware.info/reviews/3653/apple-imac-215-inch-2012-md093na-review-superslank]Hardware.info[/url]

Heb je uiteindelijk de iMac besteld met extra RAM? Dit kun je bij het 21" model namelijk niet meer uitbreiden.

Nog een review van de nieuwe iMac [url=http://www.businessinsider.com/apples-imac-is-too-thin--review-2012-12]Businessinsider: Apple's iMac is too thin[/url]

Nee ik heb de basis versie besteld. Ik gebruik mijn computer echt heel erg basic.
Ik wil snel kunnen surfen, wat muziek luisteren en veel teksverwerken. Dusja, dan voldoet de nieuwe iMac voor mij prima!
Maar ik kan begrijpen dat als je zware programma's gebruikt en misschien video's bewerkt je niet erg staat te trappelen om deze iMac.

@ Patrick Brand,
Klinkt goed, kom ook van Windows (en Linux) af.

Ga die reviews eens lezen, had ik nog niet gezien, bedankt!!

De Mac Mini is in veel gevallen ook een heel goed alternatief. Maar kan alsnog vrij prijzig worden wanneer je nog geen goed beeldscherm hebt. Maar aan de andere kant je kunt dan wel weer een heel goed scherm aanschaffen en hebt zelf de keuzevrijheid.
Maar moet zeggen dat ik de nieuwe iMac wel mooi vind, op de presentatie en plaatjes op internet (ook van verschillende reviews) komt die niet helemaal tot zijn recht. Ik heb de nieuwe Mac zelf in de Apple Store gezien en is toch wel een mooi apparaat. Heb alleen mijn twijfels over de prestaties en denk dat Apple teveel compromissen heeft moeten sluiten om het apparaat dunner te maken.
De review van Businessinsider die ik net post is tot nu toe een van de weinige die ik tegenkom die eigenlijk aangeeft dat de nieuwe Mac TE dun is.
Maar als je de Mac gebruikt voor tekstverwerking en niet al te zware programma's, beetje internetten en dergelijke denk ik dat de iMac 21" een goede koop is. Mits je het design de daarbij behorende hogere prijs ten opzichte van de Mac Mini waard vindt.

Ik heb het duurste 21" model iMac medio 2011 met 24 gb ram draaien naast de nieuwe 21" iMac instapmodel met 8 gb. Ik moet zeggen dat het 'oude' model wat soepeler aanvoelt. Kan ook komen door de 8 gb ram in de nieuwe iMac. Ik vind dit zelfs voor een low - end gebruiker aan de magere kant. Vooral met het oog op de toekomst is 16 gb fijner. Ik krijg bij de nieuwe iMac soms het gevoel achter een grote iPad te zitten. Het is allemaal net iets te ielig. Gelukkig is hij dan ook van mijn vriendin. Al met al gaat mijn voorkeur uit naar het 2011 model. De usb 3.0 is wel erg handig en werkt super snel. Het scherm is met de huidige lichtinval niet noemenswaardig minder reflecterend. Misschien dat dit in de zomer nog verandert. Je kan bij de nieuwe iMac ook nergens bij. Echt een domper is dat. Dat worden in de toekomst dus dure upgrades! Als je voor het nieuwe model gaat dan zou ik tenminste kiezen voor 16 gb ram zodat alles lekker soepel blijft draaien.

Net als Patrick-Brand kwam ik ook van een Windows-machine af (nog nooit een Mac gehad, maar wel de iPhones en iPads) en ben ik erg blij met de iMac. Mij valt vooral op hoe stil het apparaat is en hoe prachtig het beeld en geluid.
Los daarvan loopt alles lekker snel en met een externe Superdrive kan ik ook nog eens wat rippen en branden (meerprijs van 80 euro wel waard, vond ik).

Ik ben zelf ook van plan over te stappen van Windows naar Mac, echter twijfel ik nog over het juiste moment en wat ik daarbij allemaal aan zal schaffen. Ik wil het netwerktechnisch wel helemaal goed doen. Ik zal kiezen voor een 27" imac, ook hier is echter nog niet zo heel veel over te lezen....

Ik heb het basismodel 21,5", nu een week of twee, het is mijn eerste iMac en ben er behoorlijk content mee.
Vergelijk met voorgaande modellen heb ik dus niet, maar heb wel ervaring met iPhones, iPads en ATV.

De keuze voor het instapmodel is bewust gekozen, ik ben geen high end gebruiker, maar wil graag een systeem wat betrouwbaar en soepel loopt. Ik ben er wel van overtuigt dat in deze machine gevonden te hebben.

Met pc's uit het verleden is mijn ervaring dat ik niet snel upgrade, het apparaat wat je kiest voldoet doorgaans de eerste paar jaar, daarna ben ik eerder geneigd naar een nieuwe computer te gaan kijken, dan de bestaande te gaan upgraden, maar daar gaan wel een aantal jaren over heen hoor.
Dat het instapmodel niet tot moeilijk te upgraden is heb ik daarom voor lief genomen.

Zoals anderen al opmerkten is hij volkomen stil, voor mij is dat nieuw maar erg prettig.
Alles reageert vlot, ik heb er een solide indruk van. Ik ben dus nieuw met OSX en moet nog veel ontdekken maar tot dusver ben ik zeer tevreden met deze aankoop.

Gr. Roy