Ervaringen SketchBook Pro?

Yo, na gisteren per ongeluk mijn scanner gesloopt te hebben - ben erop gevallen - vandaag besloten om het tekenen voortaan maar direct digitaal te doen. Dus vandaag een Wacom Intuos 3 besteld, en nu ben ik op zoek naar een programma om op een beetje relaxte manier te tekenen. Vooral cartoons en dergelijke, een beetje in de stijl van Gummbah of Kamagurka. Na een beetje rondgekeken te hebben viel mijn oog op SketchBook Pro. Heeft iemand ervaring met dat programma, en zo ja wat zijn de voor- en nadelen? Thnx!

Er zit bij die Wacom toch ook nog leuke software?

Corol painter als het goed is.. ik heb van horen zeggen dat je daar ook goed mee kan tekenen.. Ga binnenkort ook een wacom halen en ga het dan ook ff zelf uitproberen..

Ik zou eerst ff kijken of je daar niet mee uit de voeten kan voordat je dalijk miss voor niks geld uitgeeft…

Yep, bij die Wacom zit inderdaad Painter Essentials. Maar ben eigenlijk niet zo gecharmeerd van Painter. Vandaar mijn vraag. Of heb ik het fout en is Painter wel oké?

[quote:169176e3d2="Zakske"]Yep, bij die Wacom zit inderdaad Painter Essentials. Maar ben eigenlijk niet zo gecharmeerd van Painter. Vandaar mijn vraag. Of heb ik het fout en is Painter wel oké?[/quote:169176e3d2]

Misschien wat langer mee werken, er gewend aan raken. Painter heb je al, als je nu nog dat andere pakket wilt moet je weer dokken.

Tja... misschien toch eerst maar eens proberen dan. Had alleen het idee dat een programma zoals Painter nogal overkill is. Een keer gespeeld met Painter 9 bij iemand, en dat vond ik wel erg uitgebreid. Zoiets als je vakantiefoto's bewerken met Photoshop...

[quote:16ee2fe5de="Zakske"]Tja... misschien toch eerst maar eens proberen dan. Had alleen het idee dat een programma zoals Painter nogal overkill is. Een keer gespeeld met Painter 9 bij iemand, en dat vond ik wel erg uitgebreid. Zoiets als je vakantiefoto's bewerken met Photoshop...[/quote:16ee2fe5de]

Wel geinig, ik heb dat ook wel eens, dat ik gewoon een programma zoek waar ik alleen datgene mee kan wat ik wil. Less is More :smiley:

Ja, maar als je begint met "less is more", dan moet ik dus wel SketchBook Pro proberen, want dat programma moet net het schoolvoorbeeld van "less is more" zijn. Was gewoon benieuwd of iemand van jullie het gebruikt en wat je ervan vindt.

less is ook gewoon minder. (ik ken SketchBooK Pro wel)

Zoek het geschikte pennetje in Painter vergeet de rest en ga lekker tekenen a la Kamagurka

Less is minder... neem dus aan dat je ervaringen niet zo positief zijn? Oké, weet ik al iets meer. Voor alle zekerheid probeer ik beide programma's wel, Sketchbook Pro kun je downloaden om het 15 dagen te proberen las ik net. Thnx!

Sketchbook Pro is heel handig voor mensen die het heel simpel willen houden. En de interface is orgineel.... Maar het voegt helemaal niets toe aan de Painter die je al hebt (kun je ook eenvoudig houden)

Ik wil de Graphire3 Studio gaan kopen. Maar daar zit geen tekensoftware bij. Of kan dat wel met een van de progamma's? Adobe PhotoshopElements 2.0, Pinnacle Studio 8 SE, penPalette LE von nik Multimedia, ACDSee 5.0/1.65

Zou ik dan een Graphire3 Classic kunnen kopen waar Corel Painter bij zit?