/etc/hosts aanpassen : hoe kom ik daar? [opgelost]

Heb gezocht maar niet gevonden. Hoe kan ik mijn hosts file aanpassen zodat ik toch op lokaal gehoste websites kan komen? Er draaien namelijk meer dan 1, dus ik kan niet alleen een IP in mijn browser tikken zodat het allemaal goed komt. Ik heb mijn mac nog maar net, weet dus nog niet al te veel van het OSX. Vandaar mijn vraag: hoe kan ik de hosts file aanpassen?

[code:1:8acbcdf2a7]sudo pico /etc/hosts[/code:1:8acbcdf2a7]

vanuit de terminal :wink:

Appeltje-Shift-G ... vul hier in: /etc/ Open je bestand 'hosts' in texteditor of BBEdit ... pas aan en bewaar het weer.

je kunt die sites vrijwel altijd gewoon bekijken als je localhost of [macnaam]/local. Alleen database-gevulede sites met absolute URL's leveren problemen op. Maar let goed op wat je doet, dit zijn van die stukjes OS die vaak net even anders in elkaar steken dan bij Unix / Linux

Bedankt voor jullie hulp. Met het stukje van Pico was het al gelukt. De opmaak is vrijwel gelijk aan een hosts bestand van andersoortige besturingssystemen. (heb linux en windows gedraaid)

Ook de tip van [command] +shift+G is erg handig, weer wat geleerd!

Ik zal de topictitel aanpassen als me dat lukt.

Vergeet niet je /etc/hosts met niload in netinfo te laden...

Dat is weer een nieuwe voor mij.. Wat ik heb gedaan om het werkende te krijgen: hosts-file aanpassen zoals hierboven genoemd, opslaan, even wachten nog even wachten, firefox opgestart en daar wastie dan...

Misschien heb ik dan een stap gemist, maar het werkt wel.