/etc/passwd

Dit vind ik erg vreemd, ik vind mezelf niet terug in /etc/passwd , waar slaat MacOSX mijn gegevens dan op en heeft /etc/passwd dan eigenlijk nog wel een nut ?[/code]

[quote:95f82ca93c="passwd"]## # User Database # # Note that this file is consulted when the system is running in single-user # mode. At other times this information is handled by one or more of: # lookupd DirectoryServices # By default, lookupd gets information from NetInfo, so this file will # not be consulted unless you have changed lookupd's configuration. # This file is used while in single user mode. # # To use this file for normal authentication, you may enable it with # /Applications/Utilities/Directory Access. ##[/quote:95f82ca93c] Ofwel, enkel in single user mode. Ook belangrijk :)

Anders zou 't wel erg grappig worden qua veiligheid...

[quote:0072c9d770="Bas Sandee"]Anders zou 't wel erg grappig worden qua veiligheid...[/quote:0072c9d770]

Wat bedoel je daarmee je passwoorden opslaan in /etc/passwd zoals elk unix systeem is alles behalve onveilig, van die gehashte one way encryptie kan je toch niets lezen.