Ethernet 2m Crossover Cable - iMac en iBook linken

.::FIRST POST::.

Hallo allemaal, ik ben nieuw hier! Weee!!!
Ik heb een vraagje, ik heb een iMac DV special edition (graphite) en een (nieuwe generatie) iBook. Kan ik deze linken via een Ethernet 2m Crossover Cable? Ik heb er na advies van een vriend eentje besteld bij de Apple store en wil graag iets meer over het gebruik hiervan weten. Heeft iemand ervaring met dit soort vormen van "netwerkjes"? Dit zegt Apple zelf over de kabel:

[b:post_uid0]Ethernet 2m Crossover Cable[/b:post_uid0]

[i:post_uid0]De RJ45 CAT 5e UTP-crossover-kabel met gegoten snoerontlasting is ontworpen voor verbindingen tussen twee hubs of tussen twee pc's. De kabel is voorzien van RJ45-connectors (mannetje-mannetje) en een gegoten trekontlasting.[/i:post_uid0]

[b:post_uid0]Minimale systeemvereisten[/b:post_uid0]
[i:post_uid0]Met name geschikt voor 10 en 100 Base-T-netwerken[/i:post_uid0]

Mr. Macminded

[quote:post_uid0="Mr. Macminded"]Kan ik deze linken via een Ethernet 2m Crossover Cable?[/quote:post_uid0] Ja, je kan 2 Mac's (of PC's) middels een crossover met elkaar koppelen en data sharen. In dit forum staan meerdere discussies over netwerken, zoek met name even naar 'netwerk', 'crossover', 'hub', 'router', 'switch' enz.

Succes!

Zet op beide computers appletalk aan. Zet op de delende (2e)computer ook samengebruik aan. Op hoofdcomputer (1e) onder OSX: 'ga' menu, verbind met server... De snelheid is altijd die van de traagste.

je hebt niet eens een crossoverkabel nodig, want je iBook heeft (net als alle powerbooks(titanium) en alle G4 powermacs) een autosensing-ethernetpoort, dat houdt in dat hij zorgt dat het signaal altijd goed aankomt, ongeacht de kabel, heel handig, aangezien crossover kabels duurder zijn!! je iMac DV heeft niet zo'n ethernet poort, maar dat maakt niet uit, want de iBook draait ook het uitgaande signaal om zodra er een gewone kabel i.p.v. een crossover kabel wordt gebruikt!!

groeten Harold

[quote:post_uid0="HS-L"]je hebt niet eens een crossoverkabel nodig, want je iBook heeft (net als alle powerbooks(titanium) en alle G4 powermacs) een autosensing-ethernetpoort, dat houdt in dat hij zorgt dat het signaal altijd goed aankomt, ongeacht de kabel, heel handig, aangezien crossover kabels duurder zijn!! je iMac DV heeft niet zo'n ethernet poort, maar dat maakt niet uit, want de iBook draait ook het uitgaande signaal om zodra er een gewone kabel i.p.v. een crossover kabel wordt gebruikt!!

groeten Harold[/quote:post_uid0]
Hmmm… nooit geweten, toch even de handleiding van de TiG4 er op na zien :slight_smile:

Een specifiek forum over netwerken zou hier ook op z'n plaats zijn gezien het aantal vragen en antwoorden die links en rechts de revue passeren!

[quote:post_uid0="Bert"]Een specifiek forum over netwerken zou hier ook op z'n plaats zijn gezien het aantal vragen en antwoorden die links en rechts de revue passeren![/quote:post_uid0] Geen slecht idee!!

komt eraan dan  :D