Ethernet adsl modem kapot...

Beste mensen,

Onze adsl modem heeft de geest gegeven…
Ik ben momenteel niet thuis door de examens, en vrijdag komt er een skynet adsl mannetje kijken wat er scheelt, en wat we moeten doen enz… Allemaal overbodig, maarja.
Ze gaan m’n vader waarschijnlijk een nieuwe modem proberen aan te smeren…
Waar hij op letten? Welke modems heeft skynet in de aanbieding? Ik heb op hun site gekeken, maar vind niet meteen iets. Het mag zeker geen usb modem zijn, zo ver was ik al :slight_smile: Maar wat is de beste keuze voor niet al te veel geld?
Kunnen we ook gewoon zelf een modem kopen, los van skynet?
Ik denk dat we nu een speedtouch home hebben, maar ik ben niet zeker en kan het niet nakijken…

Groetjes
Jonas[/i]

Waarom zou het modem volgens jou kapot zijn dan?

[quote:8262ce8966="Napsju"]Waarom zou het modem volgens jou kapot zijn dan?[/quote:8262ce8966]

Nou de stroom is paar keer uitgevallen, en volgens mij (ik moet het ook allemaal van op afstand beoordelen want ik ga pas over 3 weken terug naar huis) moet er iets van een kortsluiting geweest zijn.
De modem is op een airport extreme aangesloten… En hij blijft maar om de pppoe vragen…

Aan de stroomuitval zal het niet liggen modems moeten hier perfect tegen kunnen.

Niet helemaal de juiste plaats, maar mocht je interesse hebben; ik heb nog een SpeedTouch Home (omgebouwd naar Pro) voor je staan. Als je interesse hebt, dan maar even mailen. Maar wacht in ieder geval maar even die monteur af; wellicht zijn er bijv. alleen instellingen verdwenen o.i.d...

Ik heb hier nog een 1 jaar oude goed werkende D-link ethernet modem liggen. Type DSL-302G. Mag je voor 35 euro hebben.

Ik hoor het wel.

als je het volledige aanbod van modems wilt zien, ga naar de volgende site:[url]http://www.belgacom.be/private/nl/jsp/dynamic/productCategory.jsp?dcrName=ad_mod_wrd[/url]

ps misschien beter zo een verdeelbakje kopen met beveilliging tegen overspanning
het misschien wel

greeetzzzzz

Vaak is niet het modem maar alleen de voeding kapot (had ik laatst ook, keurig een nieuwe voeding opgestuurd gekregen). Ik zou dat eerst even checken voordat je op zoek gaat naar een ander modem.

aha, das goed dat ik dat weet! Toch maar even wachten op die adsl kerel voor ik m'n conclusies trek! Dank voor de reacties.

Jonas