Ethernet en problemen

Ik heb een flatpanel Imac en een G3 Imac (vorige model) op beide snorren twee jaguars. Ik heb een Belkin hub maar het lukt me niet om bestanden uit te wisselen en zo. Printen lukt wel! Ik heb hier de ballen verstand van. Is er iemand die mij zou kunnen helpen of die een site weet waar al mijn vragen ( en dat zijn er nogal wat) beantwoord worden? Het liefst zou ik met deze configuratie met beide computers willen internetten. Dit schijnt mogelijk te zijn! Heb op advies Geeroute geinstalleerd maar kan het nergens meer terug vinden. Internet werkt in deze opstelling overigens niet!!

Het is helemaal niet zo moeilijk maar waarschijnlijk zie je een paar dingen over het hoofd. Zelfs zonder de juiste instellingen zouden ze elkaar moeten zien mbv Rendezvous...

Zorgt in ieder geval dat op beide macs samengebruik aan staat, zowel filesharing als extern inloggen. De netwerkinstellingen hoef je eigenlijk niet te veranderen want dit gaat via rendezvous.

Wil je toch internetten met beide mac doe dan het volgende. Ik neem aan dat de internet verbinding op je imac G4 zit. Zet daar in het regelpaneel samengebruik internet sharing aan.

Op je iMac G3 zet je TCP/IP via DHCP en voer de DNS-adressen van je internet acount in. Daarna herstart je deze terwijl internet op de G4 imac draait. Als hij weer opgestart is zou hij het moeten doen. Mocht je internet op je G3 hebben en wil je je G4 op internet doe dan gewoon hetzelfde alleen dan precies omgedraait… :wink: