Ethernet HD

Ik heb een lacie mini ethernet HD aan mijn router hangen. Ik heb 1 imac G5 Tiger en 1 imac intell leopard.

Toen ik de HD wilde configureren klapte het bijgeleverde progje op de CD van Lacie er steeds uit in Leopard, ik kon er dus niets mee doen. Dus heb ik de cd in de G5 met Tiger gedaan en daar werkte het wel.

Op de G5 maak ik de HD zichtbaar (via Ga → ‘verbind met server’) en dan verschijnt er een HD icoon op mijn bureaublad. Erg handig.

Op de Intellmac doe ik dat ook, maar er opent zich wel een scherm van de HD, maar er komt geen icoontje op het bureaublad.
Ik zie wel in de findervenster een blokje met GEDEELD staan en zie wel de HD daarin staan. Nog niets op het bureaublad. Dit blokje was voorheen in Tiger niet te zien…
Enfin, is het gewoon niet mogelijk in Leopard om een icoon van de HD op het bureaublad te laten zetten en moet ik de HD altijd via een findervenster benaderen?

NB: Is het trouwens noodzakelijk om de HD te beveiligen?
En zo ja, hoe kan ik dat doen?

voor je netwerkschijf op je desktop te krijgen moet je in leopard volgende doen

finder -> voorkeuren -> algemene voorkeuren tab -> Toon deze onderdelen op bureaublad en dan verbonden servers aanvinken

Overigens is vanaf de Lacie site een nieuwere IP configurator te downloaden, die wel werkt onder Leopard... Kwam hier vandeweek achter nadat ik net zo'n zelfde Ethernet Disk had aangeschaft :)

Hier is trouwens ook een firmware update te vinden die volgens gebruikers wat snelheidswinst oplevert, dus misschien wel de moeite waard…

[quote:ab8d279e68="Kauwgomballen"]Overigens is vanaf de Lacie site een nieuwere IP configurator te downloaden, die wel werkt onder Leopard[/quote:ab8d279e68] Waar dan precies ? De laatste versie die ik zie is [url=http://www.lacie.com/nl/support/drivers/driver.htm?id=10096]LaCie IP Configurator v2.0.3 (Mac, PC, Linux) · 2 februari 2007[/url] en dat klinkt nogal "pre-Leopard"...

Dank jullie wel voor de handige tips! :)

Trouwens nog iemand die weet OF je de HD moet/kan beveiligen?
zo ja, hoe?

krijgen jullie de mini ook via USB2 aan de praat dat lukt bij mij dus niet! Je zou de mini aan moeten sluiten middels usb2 en ook weer als netwerkschijf moeten zien. Ik zie dus helemaal niks!